چگونه پنجره ها را دیزاین کنیم ؟

دیزاین پنجره

دیزاین پنجره ها ، پنجره های منزل را با راهکارهای زیر زیباتر کنیم !

بسته به اینکه پنجره در کدام قسمت خانه قرار دارد می توان انواع مختلفی از پرده را انتخاب کرد.

سبک پرده ها و هماهنگی آن ها با سایر دکوراسیون مثل مبل و مبلمان و سرویس خواب و کابینت و اکسسوری ها یکی از عوامل موثر در زیبایی است. رنگ و جنس و اندازه پرده تاثیر زیادی بر نتیجه نهایی دکوراسیون شما خواهد داشت. هنگام خرید پرده به متراژ و طول پرده برای ایجاد چین مطلوب دقت کنید. معمولا اندازه مناسب برای داشتن چین مناسب حدود 2/5 برابر طول پنجره است اگر در نظر دارید فضا روشن تر به نظر برسد از پرده های شیشه ای و حریر استفاده کنید. تا دیزاین پنجره ها زیبا تر شود.

parde چگونه پنجره ها را دیزاین کنیم ؟

کدام سبک پرده

پرده های شید رول در سبک مدرن و مینیمال در سالن و آشپزخانه و اتاق خواب بکار می روند. پرده شید رول معمولا بیشتر در آشپزخانه بکار می رود . در انتخاب پرده آشپزخانه توجه کنید که جنس پرده مقاوم و قابل شست و شو باشد . و با دیزاین پنجره بهتر شود.

پرده های رومن شید در سبک نئوکلاسیک و مدرن که معمولا برای آشپزخانه و اتاق خواب و سالن بکار می روند . این نوع پرده ها فضا را بلند تر نشان می دهند .

پرده های والان دار درسالن و یا اتاق خواب و آشپزخانه یا پنجره های بزرگ در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک بکار می روند. اگر سقف کاذب دارید بهتر است از والان استفاده نکنید. این نوع پرده برای ایجاد فضای سلطنتی مناسب است . پرده آویز پانچ که امروزه بسیار رایج شده است در اتاق و سالن بکارمی روند مزیت این نوع پرده نصب آسان آن است . پرده های زبرا برای پنجره های کوچک در سالن و اتاق خواب بکار می روند. پرده های لوردراپه و کرکره ای عمدتا برای فضای اداری کاربرد دارند .مهم ترین ویژگی این نوع پرده شکل آن است که برای فیلتر نور دلخواه مناسب است پرده های هوشمند که چند سالی است در بازار مطرح شده اند، درطرح های متفاوتی وجود دارند.

design چگونه پنجره ها را دیزاین کنیم ؟

کدام جنس پرده

جنس پرده به سبک آن بستگی دارد .پرده های مخمل که هر چند سال یک بار ترند می شوند خیلی طرفدار دارند .

جنس دیگر پرده از نوع کتان است که با هزینه پایین و درعین سادگی بسیار شیک است .پرده های حریر که تقریبا با تمام سبک ها ست می شود. جنس های متفاوت پرده برای کاربردهای متفاوت وجود دارد که با توجه به نوع فضا باید انتخاب کرد.

هرفضا یک پرده

اتاق نشیمن به عنوان کانون دورهمی ها در هرخانه همیشه مورد توجه است. هنگام انتخاب پرده برای نشیمن باید رنگ و روشنایی اتاق را در نظر بگیرید.

پرده های سالن و اتاق خواب و آشپزخانه نباید یه شکل باشند. برای زیبایی دکوراسیون باید دیزاین پنجره ها متفاوت باشد.تا دیزاین پنجره ها بهتر شود.

pard otagh چگونه پنجره ها را دیزاین کنیم ؟

پرده اتاق

از نکات مهم پرده اتاق خواب عدم دید پرده برای حفظ حریم خصوصی است . معمولا از انواع مخمل و یا پارچه هایی با الیاف فشرده استفاده می شود.

درصورتی که می خواهید درطول روز نور طبیعی داشته باشید، جنس پرده را حریرو یا انواع ساتن انتخاب کنید ، اما توجه نمایید که آستری حتما نصب شود.

یاداوری خانه های قدیمی با آب نما

آبنما اجزای خانه های سنتی و قدیمی است . با بکاری گیری آب نما می توانید حس آرامش و طراوت را درخانه به وجود آورید.

آب نما را می توانید در قسمت های مختلف خانه مانند تراس و بالکن و روف گاردن و حتی فضای داخلی خانه استفاده کنید. نوعی از آب نما ها دارای نور پردازی مناسبی هستند که به ایجاد دکوراسیون لوکس کمک می کند.

در دنیای امروزی نوع مدرن آب نماها جذابیت و جلوه های خاصی به فضاها می بخشد.

piano چگونه پنجره ها را دیزاین کنیم ؟

پیانو

برای استفاده از پیانو به عنوان عنصر دکوراتیو باید به چند نکته توجه کنید. پیانو را در جایی قرار دهید که بتوانید از صدا نهایت لذت را ببرید.

سعی کنید دیوار پشت پیانو را با رنگ یا کاغذ دیواری و یا تابلو طراحی کنید. اگر می خواهید فضا بزرگ تر به نظر برسد ، دیوار پشت پیانو را رنگ مخالف بزنید، اگر پیانو مشکی است دیوار پشت را رنگ روشن کار کنید اگر عرض فضا کم است پیانو را در دیوار انتهایی قرار بدهید که فضا عریض تر دیده شود.

اگر مشکل فضای بزرگ را ندارید ترجیحا از یک سکو که با فاصله از دیوار باشد می توان استفاده کرد.

رنگ یا کاغذ دیواری

رنگ و کاغذ دیواری هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند که بر اساس فضا باید گزینه مناسب را انتخاب کرد. کاغذ دیواری فضا را گرم تر و زنده تر نشان می دهد .اجرای کاغذ دیواری سریع و راحت تر است و معمولا هزینه بیشتری دارد .کاغذ دیواری ترک های کوچک دیوار را می پوشاند

درهنگام خرید کاغذ دیواری دقت کنید انواع قابل شست وشو مقاومت بیشتری دارند.درقسمت نشیمن بهتر است از کاغذ دیواری با مقاومت بالا استفاده شود برای دیوارهای که می خواهید بیشتر جلب توجه کنند کاغذ دیواری طرح دار و ترجیحا مابقی را ساده تر انتخاب کنید به طور کلی ترکیب کاغذدیواری و رنگ برای فضا بهترین انتخاب است .برای کاغذ دیواری قسمتی که قرار است تابلو وساعت نصب شود طرح ساده انتخاب کنید بهتر است از کاغذ دیواری راه راه کمتر استفاده شود.

برای کاغذ دیواری قسمتی که قرار است تابلو وساعت نصب شود طرح ساده انتخاب کنید بهتر است از کاغذ دیواری راه راه کمتر استفاده شود.

فضای کوچک با رنگ یا کاغذ دیواری

اگرفضای شما کوچک است رنگ گزینه مناسب تری است. رنگ نور را منعکس می کند و فضا روشن تر و بزرگ تر جلوه می کند.اگر بخواهید در فضای کوچک کاغذ دیواری داشته باشید تعدادی از دیوارها را کاغذ دیواری و مابقی را رنگ بزنید .

درفضاهای کوچک که سقف کوتاه تر است کاغذ دیواری روشن و خلوت استفاده کنید.

servic wc چگونه پنجره ها را دیزاین کنیم ؟

ایده های دکوراسیون سرویس بهداشتی

متریال چوب و سنگ از عناصر محبوب درسرویس بهداشتی هستند انواع مختلف اکسسوری مانند شمع و گیاهان سایه دوست را می توانید در سرویس بهداشتی به کار ببرید.

استفاده از رنگ های جذاب مانند طلایی و مسی و برنز فضا را متفاوت می کند. آیینه هم از عناصر مهم و تاثیرگذار است که تاجایی که امکان دارد بهتر است آیینه های قدی انتخاب کنید. با کمی خلاقیت می توانید حتی با انتخاب مناسب رنگ حوله بر زیبایی اضافه کنید.

نورپردازی در سرویس بهداشتی

نورپردازی از مهم ترین نکات دکوراسیون سرویس بهداشتی هستند. در سرویس بهداشتی که نورپردازی از دیوار آیینه ایجاد شده است، روی صورت سایه به وجود نمی آید و شما می توانید چهره خود را بهتر ببینید. معمولا در آیینه سرویس بهداشتی سشوار و آرایش و اصلاح انجام می شود و رعایت نورپردازی کمک زیادی به دید بهتر می کند.

برای نورپردازی بهتر می توانید از انواع نوارهای خطی LED موجود در بازار استفاده کنید. هالوژن های سقفی و نورهای مخفی در پشت آیینه و زیرروشویی بسیار مناسب هستند

servic design window چگونه پنجره ها را دیزاین کنیم ؟

ایده سرویس بهداشتی کوچک

یکی از گزینه ها برای فضاهای کوچک استفاده از توالت فرنگی وال هنگ است. در روش وال هنگ با نصب توالت فرنگی روی دیوار، فضای کمتری اشغال می شود .برای نظم دهی و جای گیری اکسسوری ها از قفسه های توکار وشلف کمک بگیرید. روشویی های کابینت دار بهترین انتخاب هستند .

کاشی و سرامیک را با طرح و ابعاد بزرگ انتخاب کنید رنگ اصلی را رنگ خنثی روشن و یا رنگ پاستیلی انتخاب کنید. استفاده از کابین دوش در متراژهای پایین باعث استفاده بهینه از فضا می شود .کابین دوش به کاهش مصرف انرژِی در فصول سرد کمک می کند کابین دوش محیط را بهداشتی تر وبه عنوان پارتیشن از پاشیدن آب به اطراف جلوگیری می کند در تهیه کابین دوش با توجه به پلان حمام نوع درب را کشویی یا ریلی انتخاب کنید.

instagram vista چگونه پنجره ها را دیزاین کنیم ؟

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *