یکی از کلیدی ترین عناصر یک خانه، مبلمان مناسب آن می باشد که در هنگام طراحی و چیدمان دکوراسیون می بایست به آن توجه ویژه شود. در این مقاله سعی بر آن شده است که نکات مهم در انتخاب مبل مناسب مورد بررسی قرار گیرد.

مبلمان مبنباتور در هنگام خرید مبل به چه چیزهایی باید دقت کنیم
مبلمان مبنباتور

مبل ها در قلب خانه قرار گرفته و بسیار به چشم می آیند. به همین دلیل می بایست برای خرید آن، وقت و انرژی کافی گذاشته شود. در خرید سرویس مبلمان می بایست علاوه بر سبک و مدل یک محصول به نکات دیگری نیز دقت شود.

مبلمان مناسب شما کدام است؟

معمولا مبل ها را به مبلمان مدرن و مبلمان کلاسیک تقسیم بندی می کنند که قطعا علاوه بر سلیقه شما می بایست به فضای خانه نیز توجه شود. در آپارتمان های کوچک معمولا از مبلمان راحتی استفاده می شود.

سرویس های راحتی فضای کمتری را اشغال می کنند و مناسب برای فضاهای کوچک تر می باشند.

مبلمان کلاسیک

اگر شما فضای کافی در سالن پذیرایی دارید استفاده از مبلمان کلاسیک می تواند گزینه ای عالی برای شما به حساب آید. در برخی از منازل استفاده از هر دو نوع سبک در کنار هم بر زیبایی خانه می افزاید.

پس در اولین گام بسته به سلیقه خود و همچنین در نظر گرفتن فضای منزلتان سبک مناسب خانه خود را انتخاب کنید. این گام کمک می کند خرید مبل با سهولت بیشتری انجام گیرد و در زمان کمتری به نتیجه برسید.

کاناپه آراد در هنگام خرید مبل به چه چیزهایی باید دقت کنیم
کاناپه آراد

سایز مبل بسیار مهم است.

حتی اگر مبلی که انتخاب می کنید بسیار زیبا و شیک باشد، در صورتیکه که با اندازه منزل تان تطابق نداشته باشد زیبایی اش به چشم نمی آید.

 

در هنگام خرید مبل سایز دسته ها، پایه ها و فضای اشغال شده توسط مبل باید متناسب با سالن باشد.

در صورت نیاز مبل مورد نظرتان را متر کنید و با اندازه سالن و محل قرار گیری آن در منزل مقایسه کنید. این امر باعث می شود از انتخاب خود اطمینان حاصل نموده و دوباره کاری نشود.

این نکته را مد نظر داشته باشید سایز نامناسب مبل، هماهنگی وسایل خانه را بهم ریخته و اثر نامطلوبی بر دکوراسیون منزل شما خواهد داشت.

 

برای مثال، در خانه هایی با دیوارهای منحنی خرید مبلمان ال توصیه نمی شود.

مبلمان لینوس در هنگام خرید مبل به چه چیزهایی باید دقت کنیم
مبلمان لینوس

یک محصول با کیفیت چه خصوصیاتی دارد؟

کیفیت یک مبل به موارد بسیار زیادی بستگی دارد. در هنگام خرید یک محصول باید به کیفیت چوب، فوم، پارچه و چرم آن به اندازه کافی دقت شود.

 

بر خلاف تصور رایج مبل بسیار سنگین و یا بسیار سبک معمولا کیفیت مناسبی ندارند. مبلی که از مواد بسیار ارزان و چوب بی کیفیت باشد در مقایسه با سایر مبل ها وزن کمی داشته و بسیار سبک هستند.اگر قصد خرید مبل چوبی دارید دقت نمایید که گزینه انتخابی شما زدگی، خوردگی و یا فرورفتگی نداشته باشند .

استفاده از خمیر چوب

همچنین استفاده از برخی انواع خمیر چوب مانند نئوپان و کامپوزیت اگر چه باعث کاهش شدید قیمت می شود اما کاهش عمر محصول را نیز به همراه دارد.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن دقت شود پارچه یا چرم مورد استفاده در سرویس مبلمان می باشد.

حتما دقت نمایید روکش پارچه ای و چرم تا پشت صندلی ها کشیده شود.

روکش مبل

در برخی از محصولات بی کیفیت فقط قسمت بیرونی مبل روکش می شود که در نتیجه آن روکش زودتر از انتظار پاره خواهد شد.

در هنگام خرید مبل در انتخاب خود حتما به شکل پایه های مبل توجه کنید. این پایه ها باید بتوانند وزن زیادی را تحمل نمایند لذا باید از استحکام لازم برخوردار باشند.

کنسول رادوین در هنگام خرید مبل به چه چیزهایی باید دقت کنیم
کنسول رادوین

پایه مبل

همچنین دقت نمایید که پایه به بدنه اصلی مبل متصل باشند. استفاده از پایه هایی که جدا ساختند و سپس مونتاژ میگردد توصیه نمیشود.

در نهایت پس از انتخاب یک محصول حتما روی آن بنشینید. نشیمنگاه مبل نباید بیش از حد فرو رود و درعین حال نباید بسیار نرم باشد.

فنر

مطمئن شوید فنرهای استفاده در سرویس مبلمان به اندازه کافی منعطف هستند.

در صورتیکه می خواهید خریدی مطمئن داشته باشید. می توانید از محصولات ما در وبسایت مبل ویستا و یا اینستاگرام بازدید نمایید. همچنین اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مبلمان هستید می توانید سایر مقالات مبل ویستا را دنبال نمایید.

 

خرید مبل از آن جهت چالش برانگیز است که اولا هزینه نسبتا سنگینی را شامل می‌ شود و ثانیا قرار است جلوه کلی منزل را تعیین کند. از این رو این مقاله را به شرح نکاتی اختصاص دادیم که شاید هر فروشنده ای به شما متذکر نشود.

مزایا و معایب مبل چرم یا پارچه ای در هنگام خرید مبل به چه چیزهایی باید دقت کنیم
مزایا و معایب مبل چرم یا پارچه ای

_ توجه به سبک و دکوراسیون منزل

توجه کنید که مبل انتخابی باید متناسب با سایر وسایل موجود در خانه باشد. گاهی هزینه سنگینی را متحمل می شوید اما از آنجایی که از لحاظ رنگ و طرح تناسبی بین مبلمان خریداری و وسایل منزل وجود ندارد. جلوه نهایی آن طور که شایسته است نیست. لذا در کنار علایق خود؛ به سایر وسایل موجود در فضا نیز توجه کنید.

مثلا اگر از سبک های اسکاندیناوی، بوهمیان، هالیوودی و مدرن در خانه خود استفاده کرده ‌اید مبل راحتی گزینه مناسبی خواهد بود. اما اگر سبک و سیاق منزل شما حالتی سنتی و تجملاتی دارد می توانید نمونه های شلوغ تر و یا همراه با منبت کاری را نیز در لیست خرید خود جای دهید.
فاکتور بعدی در این گام توجه به رنگ پارچه مبل است. چنانچه منزل شما سبکی مینیمال دارد و یا تم رنگی غالب در فضا خنثی است در هنگام خرید این نکته را مد نظر قرار دهید. این کار سبب ایجاد هماهنگی رنگی در فضا خواهد شد. البته گاهی هم به منظور ایجاد تضاد رنگی می توان از رنگ های گرم و صمیمی تر کمک گرفت.

خرید مبل

 

_ در خرید مبل از متراژ خانه غافل نشوید

چنانچه منزل شما متراژ کمی دارد توصیه می‌ کنیم تا از مبلمانی با سایز کوچکتر بهره بگیرید. با این ترفند باعث میشوید فضای خانه بزرگتر نشان دهد. و از ایجاد شلوغی بیش از اندازه نیز پیشگیری خواهید کرد. دقت کنید که مبل خریداری با فضای اتاق پذیرایی شما هماهنگ باشد. فضای اتاق نشیمن را در ذهنتان تصور کنید تا بتوانید نحوه قرارگیری مبل ها را در فضا تصویر سازی نمایید. مبل های خریداری نمی بایست فضای تردد شما و مهمانان را مسدود کنند.
اگر در این زمینه ناآشنا هستید جای نگرانی نیست چرا که مشاورین ما بهترین گزینه را با توجه به فضای منزل شما پیشنهاد خواهند داد.

 

_ دقت به متریال و دوخت مبل

پس از آن که دو گام پیشین را با موفقیت طی کردید حال نوبت توجه به متریال و جزئیات مبلمان می رسد.  این وسایل قرار است تا مدت ها در منزل شما حضور داشته باشند لذا در انتخاب آنها حساس باشید. در کنار جلوه و زیبایی؛ راحتی و کیفیت را نیز در نظر بگیرید. البته وقتی خرید چنین وسایلی را از یک فروشگاه معتبر انجام میدهید از لحاظ کیفیت و متریال نگرانی نخواهید داشت.

مزایا و معایب مبلمان چرم یا پارچه ای در هنگام خرید مبل به چه چیزهایی باید دقت کنیم
مزایا و معایب مبلمان چرم یا پارچه ای

_ توجه به کاربرد در حین خرید مبل

در هنگام خرید مبل به یک نکته کاربردی دیگر باید توجه داشت. چنانچه نیت شما قرارگیری این وسایل در روبروی تلویزیون است نمونه ‌های ال و یو شکل گزینه بهتری در قیاس با نمونه های استیل به شمار می روند. با این انتخاب ضمن ایجاد یک فضای صمیمی؛ اعضای خانواده به راحتی می توانند به تماشای فیلم سینمایی بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *