اکسسوری ها در چیدمان منزل

اکسسوری

اکسسوری ها در چیدمان منزل

اکسسوری درلغت به معنای لوازم جانبی است و به هر نوع وسیله و اشیا که به عنوان دکور در منزل استفاده شود،گفته می­شود. انتخاب اکسسوری ­ها کاملا سلیقه ­ای است و می ­تواند انواع آباژور ،گلدان ، مجسمه ، شمع ، بشقاب­های دیواری و ظروف آنتیک باشد. نکته قابل توجه این است که دراستفاده از اکسسوری ­ها زیاده روی نشود که فضا شلوغ و شلخته دیده شود. به کارگیری اکسسوری ­ها برای تکمیل دکوراسیون و پر شدن فضاهای خالی است که در زیباتر شدن تمام قسمت­ ها مانند نشیمن، اتاق خواب و حتی سرویس بهداشتی و حمام تاثیر دارد

panel اکسسوری ها در چیدمان منزل

تابلو

یکی از ایده­ های دکوراتیو دکوراسیون داخلی هستند.یکی از نکات قابل توجه این اکسسوری نحوه چیدمان و نصب آن­ها است . تابلو­ها وعکس ­های خانوادگی بهتراست در اتاق خواب نصب شوند. نصب تابلو دربالای مبل و کاناپه باید با رعایت حدود 15 سانتی­متر فاصله از تاج مبل انجام شود اما دقت کنید آن­ها را خیلی بالا و نزدیک سقف نصب نکنید.

اگر چند تابلو با سایزهای مختلف دارید سعی کنید طبق یک تم خاص نصب کنید.اگر تابلوها قراراست در یک الگو خاص و کنارهم نصب شوند قاب آن­ها یک شکل باشند برای تابلوهای خاص حتما از نورپردازی موضعی کمک بگیرید که مرکز توجه شوند. درفضایی که مبله نیست ویک دیوار ساده است سعی کنید هنگام نصب، مرکز تابلو را طوری قرار دهید که در حالت ایستاده در زاویه مستقیم دید و یا خیلی کم به سمت بالا باشد.

برای جانمایی تابلوها به شکل هندسی فضا هم توجه کنید

مثال :

اگر می­خواهید دیواری کشیده به نظر برسد از تابلویی به شکل مستطیل افقی استفاده کنید  یا برعکس اگر می­خواهید دیوار بلندتر دیده شود تابلوهای مستطیل عمودی بکار ببرید. برای نصب تابلو چند نوع چیدمان داریم چیدمان خطی، عمودی، افقی، مورب یا پله ای که در همه این نوع چیدمان، فاصله بین تابلوها خیلی مهم است و تعداد آن­ها نباید زیاد باشد.

نوع دیگر چیدمان به شکل سالنی است که همان طور که از اسم آن پیدا است معمولا درسالن است و تابلویی که سایز بزرگ­تر است در قسمت وسط قرار می­گیرید و بقیه تابلوها با نظمی پنهان اطراف آن قرار می­ گیرند قبل از اینکه جای تابلو را در روی دیوار مشخص کنید روی زمین ابتدا تست کنید ویا روی کاغذ شابلون تابلوها را ایجاد و روی دیوار جانمایی کنید و سپس اقدام به نصب تابلوها کنید.

clock اکسسوری ها در چیدمان منزل

ساعت دیواری

اگر ساعت دیواری دارید بهترین جا برای نصب  نقطه ای است که از همه طرف دیده داشته باشد. معمولا دیوار بالای کاناپه یا دیوار کنسول و یا دیوار غذاخوری جز گزینه­ های خوب هستند.

استفاده از گیاه اکسسوری ها در چیدمان منزل

استفاده از گیاه

انسان ­ها ذاتا از طبیعت لذت می­برند و به همین دلیل هر خانه­ ای نیاز به گیاه دارد. تا روح و انرژی در فضا جریان پیدا کند. می­ توانید از گیاهان به عنوان عنصر دکوراتیو با هزینه بسیار کم استفاده کنید ،که علاوه بر اینکه به سلامت روح و جسم شما کمک می­کند ، فضا متفاوت می­شود. گیاهان را می­توانید به شکل آویز یا استند گل و یا ثابت بکار ببرید .

با گیاهان رونده که قابلیت رشد و آویزان شدن دارند به راحتی می­توانید یک دیوار را از سادگی خارج کنید یا نمای خوبی به راه پله بدهد بسته به متراژ و نورگیری فضا می­توان گل و گیاه مناسب را تهیه وآن­ها را در تمام قسمت­ های منزل مانند نشیمن ، راهرو و حتی آشپزخانه جانمایی کرد.

آباژور اکسسوری ها در چیدمان منزل

آباژور

جز بهترین اکسسوری­ ها هستند. آباژورها را درجایی استفاده کنید که نیاز به نور مصنوعی دارد. یا به دلایلی مانند کوتاهی سقف فضا کوچک دیده می­شود . آباژور ها از نظر ظاهری در کل به سه دسته تقسیم می­شوند. نوع ایستاده که معمولا منبع نور خوبی هستند و آن­ها را می­توان در اتاق تلویزیون یا قسمتی از فضا که امکان نصب لوستر نیست استفاده کرد.

این نوع آباژور برای سالن­ های که پرده­ خور نیستند بسیار مناسب است. نوع دیگر آباژور مدل رومیزی است که برای کنار تخت یا روی کنسول و یا روی میز استفاده می­شود نوع سوم آباژورهای پایه ­دار هستند که باتوجه به سبک خانه، پایه و کلاهک آن­ها انتخاب می­شوند دراین نوع اگر علاوه بر جنبه زیبایی به نور آباژور هم نیاز دارید سعی کنید کلاهک را روشن انتخاب کنید.

لوستر 2 اکسسوری ها در چیدمان منزل

لوستر

لوستر ها جز مهم ترین اکسسوری­ها در منزل هستند و قبل از نگاه دکوراتیو باید روشنایی فضا را تامین کنند. اندازه و ارتفاع لوستر با اندازه و ابعاد فضا رابطه مستقیم دارد. معمولابرای ارتفاع مناسب لوستر، اندازه ارتفاع سقف یک بار تقسیم بر عدد پنج و یک بارتقسیم برعدد چهار می­شود. که اعداد بدست آمده کم­ترین و بیشترین ارتفاع لوستر مناسب فضا است .

اما به صورت منطقی برای سالن­ های کوچک لوستر با شاخه وچراغ کمتر نیاز است و برای فضاهای بزرگ ، لوستر بلند و بزرگ استفاده می­شود در انتخاب لوستر سبک دکوراسیون و گچ بری­های سقف و موقعیت لوستر تاثیر دارد به عنوان مثال سایزو شکل هندسی میزغذاخوری برای تهیه لوستر مهم است و یا اگرگچ­بری­ های سقف شلوغ و پرکار است لوستر باید ساده باشد.درسالن ­های بزرگ برای هر ست مبلمان که با فاصله قرار دارند می­توان یک لوستر مجزا انتخاب کرد.لوسترهای اتاق خواب باید نور را به سمت سقف هدایت کنند و بهتر است از لوستری استفاده شود که در ترکیب آن چوب به کار رفته باشد تا هارمونی و تناسب حفظ شود. لوسترهای آشپزخانه باید  به راحتی قابل تمیز شدن باشند و نهایت نور را داشته باشد. روشنایی­ های دیوارکوب باعث نورپردازی بهتر وکامل کننده زیبایی لوستر می ­باشند.

بانکه

اکسسوری ها در چیدمان منزل میتواند بانکه هم باشد که جذاب و کاربردی است که بسیارمحبوب هستند . از بانکه ­شیشه می­توانید به عنوان آتریوم برای گیاهان و یا نگهداری شکلات و تنقلات استفاده کنید .حتی در سرویس بهداشتی برای نگهداری وسایل بهداشتی و یا صابون­های معطراستفاده کرد.با کمی خلاقیت می­توانید بانکه ­ها را  با ریسه ­های نور و یا صدف و وسایل تزیینی و میوه درخت کاج پر کنید. باهر بار تغییر محتویات بانکه براحتی و با یک تغییر کوچک حس و حال تازه ای ایجاد کنید

شمع ها و شمعدان ها

با اشکال و ابعاد و رنگ­ها وعطرهای متفاوت علاوه بر ایجاد ظاهری چشم نواز ،انرژی زیادی در فضا به جریان انداخته و در پاکسازی فضا از احساسات و انرژی­های منفی تاثیر دارد.شمع عنصر آتش است که خانه را گرم و دلپذیر می­کند .و به دلیل در دسترس بودن و هزینه بسیار پایین جز اکسسوری ­های محبوب هستند شمع را بهتر است در بخش مرکزی خانه استفاده کنید.

انرژی شمع ­ها و شمعدان­ ها به فنگ شویی خانه برای جذب ثروت کمک می­کند. شمع را می­توانید روی شومینه و یا حتی درداخل شومینه برای پرکردن فضای داخل شومینه استفاده کنید .انواعی از شمع ­ها را در داخل فانوس­ ها می­توان کنار تلویزیون یا مبلمان قرارداد.روشن کردن شمع روی میز غذاخوری که از گذشته مرسوم بوده است احساس خوشایندی برای شما خواهد داشت .شلف ­ها و طاقچه­ های دیواری و سینی­ های دکوری نیز محل خوبی برای قراردادن شمع می­باشد.استفاده از شمع در حمام و سرویس بهداشتی به شکل مجسمه نیز یک انتخاب جسورانه برای تغییر فضا است .

اکسسوری ها در چیدمان منزل تاثیر خیلی زیادی دارند.


instagram vista اکسسوری ها در چیدمان منزل

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *