نگهداری مبلمان منزل دركنار حیوانات خانگی

 

اگر از افرادی كه حیواناتی مانند مار، راسو، سنجاب، خرگوش، جوجه‌تیغی، راكون، میمون، طوطی و كاسكو، برخی حیوانات وحشی و … را به عنوان حیوان خانگی نگه‌داری می كنند صرف‌نظر كنیم، متداول‌ترین حالت زندگی با حیوانات كه حیوان خانگی محسوب شوند، سگ‌ها و گربه‌ها هستند. نگهداری از مبلمان با وجود حیوان خانگی، نیاز به اطلاع از مواردی دارد كه در این مقاله قصد داریم به شرح آن بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید كه با حیوانات مأنوسید و علاقه دارید یكی از انواع آن‌ها را در منزل نگه‌داری كنید، شما را به مطالعه مقاله حاضر دعوت میكنیم. پس تا پایان این متن با ما همراه باشید!

نگهداري مناسب از مبلمان منزل در صورت وجود حيوان خانگي راهكارها و روش‌های نگهداری مبلمان منزل دركنار حیوانات خانگی
نگهداري مناسب از مبلمان منزل در صورت وجود حيوان خانگي

 

پیشینه نگه‌داری از حیوان خانگی

شاید به نظر برسد كه نگه‌داری از حیوان خانگی، یكی از روش‌های نوین غربی و به دلیل جدا افتادن انسان‌ها از هم و حاصل زندگی صنعتی و ماشینی باشد، اما نقاشیهای روی دیوارها و برخی مكان‌های باستانی، حاكی از آن است كه زندگی با حیوانات، قدمتی 15000 ساله دارد. مردم باستان حتی به اهلی كردن حیوانات وحشی از جمله گرگ‌ها، شیرها و پلنگ‌ها نیز علاقه نشان میدادند. در كشورهایی نظیر یونان، مصر و ایران باستان نیز، نگه‌داری حیوانات اهلی مانند سگ و گربه و حتی حیوانات وحشی، مرسوم و متداول بوده و شاهزادگان و اشراف‌زادگان نیز به آن رغبت نشان میدادند. نقاشیهای به جا مانده از قرن هفده و هجده میلادی كه اشراف‌زادگان را در كنار حیوانات خانگیشان به تصویر كشیده‌است، گواه این مدعی است. دلیل این امر میتواند ارضاء نیاز انسان‌ها به برقراری ارتباط با طبیعت و از جمله حیوانات و همچنین ارضاء حس والدگری(پدری و مادری) باشد.

علاقه به حيوانات اهلي و خانگي داراي پيشينه‌اي قديمي است راهكارها و روش‌های نگهداری مبلمان منزل دركنار حیوانات خانگی
علاقه به حيوانات اهلي و خانگي داراي پيشينه‌اي قديمي اس

 

روش‌های نگه‌داری از مبلمان با وجود حیوان خانگی

 

   با توجه به آنچه گفته شد، معلوم میشود كه علاقه انسان به زندگی در كنار حیوان به عنوان عنصری زنده از طبیعت، همیشه وجود داشته‌است و همواره نیز وجود خواهدداشت. با این‌حال زندگی امروزه انسان‌ها تفاوت‌های زیادی با سبك زندگی گذشتگان دارد. انسان‌های امروزی ناچارند در فضاهای كوچك آپارتمانی زندگی كنند، حیوانات خود را در كنارشان در اتاق‌ها و محل سكونت خود اسكان دهند و آداب و شرایط زندگی در آپارتمان و روش برخورد با وسائل زندگی را به حیوان بیاموزند. از آن‌جایی كه مبلمان منزل گران قیمت است و هر روز امكان تعویض و مرمت آن وجود ندارد، به منظور نگه‌داری از مبلمان با وجود حیوان خانگی، نكاتی را باید رعایت كرد و مطالبی را به حیوان آموزش داد كه در این بخش به شرح آن میپردازیم.

نقاشي‌هاي روي ديوارها و آثار باستاني به عنوان سندي براي علاقه انسان‌ها به زندگي در كنار حيوانات راهكارها و روش‌های نگهداری مبلمان منزل دركنار حیوانات خانگی
نقاشي‌هاي روي ديوارها و آثار باستاني به عنوان سندي براي علاقه انسان‌ها به زندگي در كنار حيوانات

آموزش به حیوان

در رابطه با آموزش حیوان باید گفت كه:
استفاده از مبل چرمی، بهترین انتخاب برای حفاظت از مبلمان راهكارها و روش‌های نگهداری مبلمان منزل دركنار حیوانات خانگی
استفاده از مبل چرمی، بهترین انتخاب برای حفاظت از مبلمان

 

آموزش به حيوان براي خواب و استراحت در رختخواب خودش 1024x619 راهكارها و روش‌های نگهداری مبلمان منزل دركنار حیوانات خانگی
آموزش به حيوان براي خواب و استراحت در رختخواب خودش

 

نگه‌داری از مبلمان با وجود حیوان خانگی

 

حال كه نكات مربوط به آموزش حیوان را بیان كردیم، نوبت به نگه‌داری از مبلمان منزل توسط شخص است. این موارد به شرح زیرند:

 

استفاده از مبلمان مخصوص انسان و حيوانگربه راهكارها و روش‌های نگهداری مبلمان منزل دركنار حیوانات خانگی
استفاده از مبلمان مخصوص انسان و حيوان(گربه)

 

رختخواب مخصوص حیوان، روشی مناسب برای تشویق حیوان به نشستن و خوابیدن در جای مخصوص به خود راهكارها و روش‌های نگهداری مبلمان منزل دركنار حیوانات خانگی
رختخواب مخصوص حیوان، روشی مناسب برای تشویق حیوان به نشستن و خوابیدن در جای مخصوص به خود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *