کوسن یکی از وسایل لازم در بیشتر خانه ها است که علاوه بر استفاده روزمره جنبه دکوری نیز دارد .

اغلب مبلمان های کلاسیک و راحتی و مدرن دارای کوسن می باشند.

کوسن رنگی نقش کوسن در دکوراسیون خانه

تقریبا نمی توان هیچ مبل بدون کوسن را پیدا کرد .​

در واقع کوسن به بالش هایی گفته می شود که بر روی مبل ها قرار می دهیم. شاید در نگاه اول فکر کنیم این آیتم ها صرفا برای راحتی استفاده می گردد اما اگر دقت کافی را داشته باشید می توانید تاثیر این آیتم را در دکوراسیون و زیبایی خانه مشاهده نمایید.

در هر خانه‌ای می‌توان با توجه به فضای موجود از چندین مبل به طور همزمان استفاده کرد. که هماهنگی و هارمونی ایجاد شده است. بین این مبلمان متناسب با سلیقه و هزینه‌ای که فرد در نظر دارد می‌تواند متغیر باشد. اما یکی از پر استفاده‌ترین و محبوب‌ترین مبلمان‌های حال حاضر مبلمان کلاسیک بوده که در خانه‌های بسیاری می‌توان انواع آن‌ها را مشاهده کرد.

کوسن ال یاشیل نقش کوسن در دکوراسیون خانه

از چه پارچه ای برای کوسن استفاده نماییم؟

انتخاب نوع پارچه کوسن بسیار مهم است. به دلیل اینکه کوسن ها روزانه مورد استفاده تمام افراد خانواده قرار می گیرند و کارایی زیادی دارند، باید از پارچه هایی استفاده کنیم که دوام بالایی را دارند. معمولا توصیه می شود از پارچه های بافت استفاده گردد زیرا این نوع پارچه ها می توانند عمر بالایی را داشته باشند. بهتر است درباره ی تمیزی آن ها نیز فکری بکنید. ممکن است ماهانه نیاز به شستشوی کوسن های خود داشته باشید، به همین دلیل پیشنهاد می گردد پارچه هایی را انتخاب نمایید که دارای رنگ های ثابتی هستند و با شستشو دچار رنگ پریدگی نمی شوند.

سعی کنید از پارچه های نرم استفاده کنید. در صورتی که کوسن دارای پارچه زبر و ضخیم باشد ممکن است در هنگام استفاده شما و یا سایر اعضای خانواده را آزار دهد و راحتی لازم را ایجاد نکند. دقت داشته باشید که بهتر است نحوه ی دوخت این آیتم به گونه ای باشد که بتوانید به راحتی روکش آن ها را برداشته و بشویید. می توانید از زیپ و یا دکمه در دوخت آن ها بهره بگیرید. در صورتی که این آیتم توسط فرد حرفه ای دوخته شود خوش فرم تر خواهد بود پس بهتر است خودتان این کار را انجام ندهید.

کوسن طرح دار نقش کوسن در دکوراسیون خانه

درباره ی رنگ و اندازه چه انتخاب هایی بکنیم؟

رنگ کوسن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همانطور که در مطلب بالا اشاره کردیم در حال حاضر این آیتم یکی از ترندهای روز برای دکور خانه ها است. در صورتی که رنگ یک کوسن با رنگ دکوراسیون خانه و مبلمان هماهنگی نداشته باشد، ممکن است دکوراسیون زیادی جالبی را در خانه نداشته باشید. بهتر است از رنگ های روشن که حالت سفید و یا کرمی دارند استفاده گردد. وجود آیتم های سفید بر روی مبلمان کرم رنگ خانه شما می تواند محیط بسیار شیکی را به وجود آورد

اندازه نیز می تواند در دکور و راحتی شما تاثیر داشته باشد. بعضی از افراد اقدام به خریدن یک آیتم بسیار بزرگ می کنند که اصلا ترند روز نیست. به طور مثال برخی ترجیح می دهند دو عدد کوسن بسیار بزرگ را بر روی مبل بگذارند تا هزینه برای خریدن تعداد زیادی از این آیتم نکنند اما باید بدانید که آیتم های سایز بزرگ در عین حال که شیک نیستند، نمی توانند راحتی زیادی را نیز برای شما ایجاد نمایند. قطعا بغل کردن و تکیه دادن بر یک کوسن با اندازه ی بزرگ امکان پذیر نمی باشد.

کوسن 2 نقش کوسن در دکوراسیون خانه

ساده یا طرح دار

در انتخاب پارچه شما باید تصمیم بگیرید که آیا دوست دارید از پارچه های طرح دار استفاده نمایید یا ساده. پیشنهاد می شود در صورتی که پشتی مبل و پارچه مبل شما دارای طرح است. از پارچه های ساده و یک رنگ استفاده نمایید. در صورتی که هر دو آیتم دارای طرح باشند ممکن است فضای خانه شلوغ دیده شود. و این در امر دکوراسیون جلوه ی خوشی نخواهد داشت. اگر مبلی با پارچه ساده دارید می توانید از پارچه های طرح دار استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که بهتر است پارچه طرح دار را برای تعداد معدودی از آیتم ها انتخاب نمایید. تا معنای خاصی را به انتخاب خود ببخشید.

سعی کنید در انتخاب پارچه های طرح دار دقت بیشتری بکنید و طرح هایی را انتخاب نمایید که بر اساس ترند روز و شیک باشند. برخی از افراد بدون تحقیق و آگاهی از طرح های به روز اقدام به خرید پارچه هایی با طرح های از مد افتاده می کنند. این انتخاب می تواند بعد از گذشت چند مدت از چشم شما بیفتد و بخواهید تا دوباره آیتم هایی با پارچه های دیگر بخرید. در واقع هزینه ی اضافی و گران برای شما خواهد بود.

سرویس خواب بیولند نقش کوسن در دکوراسیون خانه

سبک دکوراسیون خانه را مد نظر بگیرید

هر کسی بر اساس سلیقه و علاقه خود سبک خاصی را در دکوراسیون خانه اجرا می کند. برخی از افراد سبک راحت و اسپرت را دوست دارند. و از آیتم های خاص و رنگارنگ در تمام فضای خانه استفاده می کنند. حال برای انتخاب کوسن در این نوع دکوراسیون باید به فضای کلی خانه نگاه کرد. و کوسنی را هماهنگ با آن انتخاب نمود.

در صورتی خانه ای دارای سبک کلاسیک و ساده است. نیز باید از آیتم های مناسب همان سبک را استفاده نمود. در صورتی که آیتم های دکوراسیون دارای هماهنگی نباشند، یک آشفتگی و سردرگمی را در فضای خانه مشاهده خواهیم کرد.

کوسن ال نقش کوسن در دکوراسیون خانه

بنابر مطالب گفته شده در بالا بهتر است قبل از انتخاب هر آیتمی به خوبی درباره ی آن تحقیق کرد. و اطلاعات کامل و کافی را به دست آوریم. البته نا گفته نماند که هر کسی اختیار دارد تا خانه خود را به سلیقه خود دکور کند. و از وسایل مورد علاقه خود استفاده کند. اگر سعی کنید ترندهای روز دنیا را با سلیقه خود تطابق دهید. قطعا انتخاب هایی عالی و منحصر به فرد در زمینه کوسن مبلمان خواهید داشت.

قابل ذکر است که کوسن تنها برای مبل استفاده نشده و بر روی تخت خواب نیز قابل استفاده هستند.

انتخاب آیتم های زیبا و مناسب برای اتاق خواب میتواند محیطی زیبایی را در اتاق خواب به وجود آورد.


instagram vista نقش کوسن در دکوراسیون خانه

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *