انواع مختلف پارچه مبلی و پارچه مناسب مبل کلاسیک

انتخاب پارچه مناسب از فاکتورهای بسیار مهم پس از انتخاب مبل است.

ممکن است انتخاب با توجه به تنوع بالای پارچه کمی سخت شود. به هنگام انتخاب پارچه باید به فاکتورهایی مانند سبک مبل ، فضای موجود ، تطابق با دکوراسیون منزل و … توجه کرد.

انواع مختلف پارچه مبلی شامل پنبه ، کتان ، پشم ، چرم ، ابریشم ، پلی استر ، پلی پروپیلن ، اکریلیک ، ریون و نایلون است. مبلمان را می توان از یک نوع پارچه و یا ترکیبی از چند نوع آن تولید کرد. انتخاب پارچه مناسب و با کیفیت برای مبل باعث طول عمر بیشتر آن مبل خواهد شد.

کالیته پارچه مبل ویستا انواع مختلف پارچه مبلی

از چه نوع پارچه هایی برای مبلمان و اکسسوری های آن استفاده می شود ؟

نوبت به انتخاب پارچه مبل که می رسد کار سخت می شود. انواع مختلف پارچه مبلی وجود دارد ممکن است که در انتخاب جنس و رنگ پارچه کمی گمراه شوید. امروزه با بالا رفتن تنوع پارچه ها انتخاب برای خریداران به مراتب دشوار تر شده است. شما می توانید از هر دو نوع پارچه های طبیعی و یا مصنوعی انتخاب کنید اما طول عمر مبل شما بستگی به انتخاب پارچه دارد. با ما همراه باشید تا انواع پارچه های مصنوعی و طبیعی را بررسی کنیم :

پارچه های طبیعی :

پارچه های طبیعی معمولا مورد پسند کسانی قرار می گیرند که بیشتر به دنبال نرم بودن پارچه هستند تا کیفیت بالای آن. کتان ، ابریشم ، پشم ، چرم و لنین از جمله پارچه های طبیعی معروف در زمینه مبلمان هستند.

پارچه مبلی مبل ویستا انواع مختلف پارچه مبلی

پارچه کتان

کتان پر مصرف ترین و البته ارزان ترین پارچه طبیعی است. جنس این پارچه به دلیل لطافت و نرمی ای که دارد باعث می شود احساس راحتی خوبی به خریدار دست دهد. این پارچه در برابر لکه ها حساس بوده و به سرعت لک می شود. اما از طرفی پاک کردن و برطرف کردن آن لکه به راحتی انجام می شود. علاوه بر سریع لک شدن ، این پارچه به راحتی گرد و خاک به خود می گیرد. بنابراین پارچه کتان برای استفاده روزمره چندان مناسب نیست.

پارچه ابریشمی

پارچه ابریشم یکی از گزینه های گران قیمت در میان دیگر پارچه های مبلمان است. این پارچه فقط باید در اتاق های نشیمن رسمی و برای مبلمان کلاسیک و استیل استفاده شود که به صورت روزمره استفاده نمی شوند. از ابریشم باید مراقبت ویژه ای کرد. زیرا در صورتی که چیزی روی مبل بریزد و لک شود باید به طور حرفه ای و با مواد خاصی تمیز شود. ولی این را باید در نظر گرفت که استفاده از پارچه ابریشم اصالت خاصی به مبل می دهد.

پارچه پشمی

پارچه پشمی از بادوام ترین و مقاوم ترین پارچه های مبلمان است. این پارچه به دلیل تراکم زیادی که دارد در برابر لکه ها بسیار مقاوم می باشد. بنابراین بیشتر مناسب خانواده های پرجمعیت است. از تنها نکته منفی پارچه پشم می توان به این مورد اشاره کرد که به هنگام خیس شدن بوی بدی تولید می کند که از بین بردن آن کمی مشکل است.

پارچه چرم

احتمالا از دیگر بادوام ترین پارچه های مبلمان می توان به چرم اشاره کرد. چرم نیز یکی از بهترین انتخاب ها برای خانه های پر جمعیت است. همچنین برای کسانی که حیوانات خانگی دارند هم توصیه می شود. زیرا تمیز کردن موی سگ و یا گربه از آن بسیار آسان و بی دردسر است.

پارچه مخمل

این پارچه از دیگر پارچه هایی است که ظاهر لوکس و مجلل به فضا می دهد. مخمل کثیفی را کمتر نشان می دهد. همین طور مایعات روی آن باقی نمانده و به راحتی تمیز می شود. پارچه های مخمل دارای بافت گرم و نرمی هستند که به دلیل دوام بالا ، ظاهر مجمل و همینطور قیمت بالا بیشتر مناسب سبک کلاسیک هستند. به این نکته توجه کنید که پارچه های مخملی مات و بدون پرز مناسب خانه های بزرگ و پارچه های مخملی براق و پرز دار مناسب خانه های نسبتا کوچک تر هستند.

پارچه های مصنوعی :

پارچه های مصنوعی از لحاظ مقاومت ، کیفیت و تمیزی با پارچه های طبیعی برابری می کنند. اما از لحاظ قیمت باید گفت ارزان تر از پارچه های طبیعی به فروش می رسند. الیاف مصنوعی با مواد شیمیایی و گاهی با مقدار کمی مواد طبیعی تهیه و تولید می شوند. سپس این الیاف مصنوعی در انواع پارچه ها به کار برده می شوند. پلی استر ، الفین ، نایلون ، اکریلیک و یا ریون از انواع پارچه های مصنوعی هستند.

پارچه مبل ویستا انواع مختلف پارچه مبلی

پارچه پلی استر

پلی استر اغلب با الیاف دیگر ترکیب می شود. معمولا در این پارچه از کتان استفاده می شود تا میزان چروک پذیری پارچه به حدالاقل برسد. رنگ پذیری پلی استر بسیار راحت بوده و رنگ را کاملا حفظ می کند. به همین دلیل از بهترین گزینه ها برای مبلمانی است که قرار است در فضای باز استفاده شوند.

پارچه الفین یا پلی پروپیلن

الفین از دیگر گزینه های بسیار عالی برای پارچه مبلی است. الفین یا پروپیلن دومین پارچه مصنوعی تولید شده در کنار پلی استر است. این پارچه بدون نیاز به محافظت های خاص ، دارای دوام و کیفیت قابل توجهی است و به راحتی تمیز می شود. پلی پروپیلن در مقایسه با دیگر پارچه های مصنوعی وزن بسیار کمتری داشته و به عبارتی سبک است.

پارچه مبل مبل ویستا انواع مختلف پارچه مبلی

پارچه نایلون

نایلون از دیگر پارچه های مصنوعی است که به ندرت به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید نایلون به نور خورشید حساس بوده و در این شرایط ممکن است تغییر رنگ بدهد.

پارچه اکریلیک

می توان گفت پارچه اکریلیک به نوعی فیک و یا تقلبی پارچه پشمی است. پارچه اکریلیک در برابر لکه پذیری و یا چروک شدن بسیار مقاوم است.

پارچه ریون

این پارچه مصنوعی اولین بار از روی پارچه هایی طبیعی مانند ابریشم و کتان تولید شد. ریون می تواند بسیار قوی و با کیفیت باشد اما به همان نسبت سریع چروک می شود.

انواع مختلف پارچه مبلی مناسب سبک کلاسیک

پس از بررسی همه پارچه های استفاده شده در انواع سبک مبلمان می خواهیم راجع به پارچه های مناسب سبک کلاسیک صحبت کنیم. اگر شما هم مبل سبک کلاسیک و یا استیل انتخاب کرده اید با ما همراه باشید. به هنگام انتخاب پارچه مناسب سبک کلاسیک به نکته های ریزی باید توجه کرد.

پارچه مبلمان ویستا انواع مختلف پارچه مبلی

در نظر داشته باشید که پارچه های ساده مناسب فضاهای کوچک و پارچه های طرح دار مناسب فضاهای بزرگ هستند. پس منطقی است که در مبلمان کلاسیک از پارچه های طرح دار و زرق و برق دار استفاده کنیم تا زیبایی مبل کلاسیک را دو چندان کند. در انتخاب پارچه مبل کلاسیک باید به تناسب رنگ پارچه و رنگ چوب مبل بسیار دقت کرد.

پارچه های طرح دار ، مشبک و گل دار که دارای نقش های برجسته هستند معمولا از پر طرفدارترین ها در سبک کلاسیک هستند. اگر هم دوست دارید از پارچه ساده ای استفاده کنید می توانید برای مجلل تر کردن فضا از کوسن های طرح دار و پر زرق و برق استفاده کنید. برای ایجاد تنوع و زیبایی بیشتر می توانید مبل های تک نفره را با رنگ متضاد و یا مکمل مبل های دو و سه نفره ست کنید. همین طور می توانید تک نفره ها را گل دار و یا طرح دار انتخاب کنید.

پارچه های ابریشمی ، مخمل و یا ساتن از پارچه های لوکسی هستند که در ترکیب با چوب های کنده کاری شده ظاهر منحصر به فردی به فضای خانه شما می بخشند.

دقت داشته باشید که پارچه مورد نظرتان کش نیاید و در عین حال لطیف باشد. پرزهای پارچه نباید به مرور زمان از بین رفته و یا کنده شوند. زیرا به اصطلاح باعث کچلی پارچه می شوند.

توجه کنید که پارچه انتخابی شما دارای تراکم بالا و خوبی باشد. برای سنجیدن آن می توانید پارچه را جلوی نور بگیرید. و یا به راحتی با دست کشیدن روی آن باید بتوانید یک تکه بودن و فشردگی پارچه را حس کنید.


instagram vista انواع مختلف پارچه مبلی

13 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *