برترین رنگ های سال

در انتخاب رنگ مبل باید نکاتی مثل متراژ فضا ، رنگ کف و دیوارها و میزان نور گیر بودن منزل را مد نظر قرار بدهید.

به عنوان مثال

اگر متراژ کوچک است یا فضای شما نورگیر نیست و یا رنگ کف و دیوارها تیره است. از انتخاب رنگهای تیره پرهیز کنید .

 

برای تعین رنگ هم می توانید از رنگهای مشابه در کنار استفاده کنید و هم می توانید از ترکیب تک رنگ در توناژ مختلف که در اصطلاح تکنیک مونوکوروم نامیده می شود برای دکوراسیون خود استفاده کنید، یکی دیگر از روش های ترکیب رنگ استفاده از رنگ های اصلی یا رنگ های مکمل درکنارهم می باشد ، پس از اینکه طیف رنگ مورد نظر را با توجه به دیزاین منزل انتخاب کردید به تناسب بین رنگ چوب و پارچه هم توجه کنید البته که هیچ محدودیتی برای انتخاب ترکیب رنگ نخواهید داشت اما اگر از قوانین چرخه رنگ کمک بگیرید انتخاب بهتری خواهید داشت که در دراز مدت برای شما خسته کننده نخواهد شد

به عنوان مثال

چند نوع از ترکیب رنگ های رایج و مناسب فضای دکوراسیون ایرانی در مطلب زیرآورده شده است.

ترند رنگ رنگ های ترند سال
ترند رنگ سال مبلمان ویستا

 

سبز و صورتی :

 بیشتر برای فضاهایی مثل سالن زیبایی استفاده می شود اما رنگی مناسب و آرام برای سالن نشیمن نیز است . این ترکیب رنگ می تواند حس مثبتی را القا کند .هم چنین ست کردن این رنگ با رنگ های خنثی ترکیبی زیبا را ایجاد می کند.

 

 

آبی درباری :

این رنگ جز رنگ های سرد و همانند اسمش اشرافی است و مانند دریا تداعی کننده آرامش می باشد واز لحاظ روانشناسی باعث آرامش فکر و اعتماد به نفس می شود بهتر است که رنگ آبی با رنگی ترکیب شود که به فضا گرمی ببخشد.

رنگ قهوه ای و کرم :

این رنگ ها با درجه تیره و روشنی متفاوت جز محبوب ترین رنگ های دکوراسیون خانه های ایرانی است که تقریبا با تمامی رنگ ها ست می شوند ودرکنار رنگ هایی مثل کرم، مشکی ،زرد، نارنجی و سبز ترکیب فوق العاده زیبایی را تشکل می دهند.

رنگ طوسی :

که جز محبوب ترین رنگ ها بین عموم مردم است.

این رنگ خنثی که به رنگ صلح و آرامش و منطق شناخته می شود می تواند با انواع رنگ ست شود و بسیارکاربردی است، ترکیب رنگ طوسی و زرد ویا وطوسی وصورتی مورد پسند اکثریت می باشد.

رنگ زرشکی :

این رنگ نماد قدرت و شور و هیجان است و بهتراست اگر برای دکوراسیون منزل استفاده می شود با رنگ های سردتر و خنثی ترکیب شود ، این رنگ فضا را متفاوت و گرم می کند و درفضاهای بزرگ و لوکس استفاده می شود ، ترکیب این رنگ با طلایی از قدیم در دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی دیده می شود.

رنگ شامپاینی:

این رنگ که در اکثر طراحی های به روز و معاصر دیده می شود ترکیبی از طیف وسیعی از رنگ بژ وطلایی است، این رنگ می تواند به لوکس شدن فضا کمک کند.

ترند رنگ سال رنگ های ترند سال

اصول چیدمان مبل

چیدمان مبلمان به شکل صحیح ، فضا را برای استفاده بهینه از مبلمان مهیا می کند و به هرچه بهتر دیده شدن مبلمان کمک می کند، برای چیدمان ابتدا نقطه کانونی فضا را مشخص کنید، منظور از نقطه کانونی جایی است که بیشتر جلب توجه می کند مانند تلویزیون یا شومینه که مبلمان حول آن ها چیده می شوند.

اصول چیدمان مبل و مبلمان رنگ های ترند سال

از چیدمان مبل در یک خط و چسبیده به هم در دور تا دور دیوار خودداری کنید. اگر سالن پرده خور است ،کاناپه سه نفره را درجلوی پرده قراربدهید. اگر فاصله مبل از دیوار و فاصله ی مبل از فرش را رعایت کنید خطای دید ایجاد و فضا بزرگتر دیده میشود . معمولا در فضاهای کوچک درضلع بزرگ تر مبلمان و در قسمت کوچک تر غذاخوری قرارداده می شود . البته باید دقت داشت که غذاخوری در نزدیک ترین قسمت به آشپزخانه قرار بگیرد.

اصول چیدمان مبل

چیدمان مبلمان به شکل صحیح ، فضا را برای استفاده بهینه از مبلمان مهیا می کند و به هر چه بهتر دیده شدن مبلمان کمک می کند برای چیدمان ابتدا نقطه کانونی فضا رامشخص کنید منظور از نقطه کانونی جایی است که بیشتر جلب توجه می کند مانند تلویزیون یا شومینه که مبلمان حول آن ها چیده می شوند.

چیدمان مبل در یک خط

ازچیدمان مبل در یک خط و چسبیده به هم در دور تا دور دیوارخودداری کنید.

اگر سالن پرده خور است ،کاناپه سه نفره را درجلوی پرده قراربدهید. اگرفاصله مبل از دیوار و فاصله ی مبل از فرش را رعایت کنید خطای دید ایجاد و فضا بزرگتر دیده میشود. معمولا در فضاهای کوچک درضلع بزرگ­تر مبلمان و در قسمت کوچک­تر غذاخوری قرارداده می­شود.

البته باید دقت داشت که غذاخوری در نزدیک ترین قسمت به آشپزخانه قراربگیرد.

instagram vista رنگ های ترند سال
مبل ویستا را در اینستاگرام دنبال کنید

14 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *