تزیینات دکوراسیون داخلی

مبل ویستا

تزیینات دکوراسیون داخلی

چستر

لاویز 5 تزیینات دکوراسیون داخلی

کاناپه هایی که سطح پشتی و بازوی پهن دارند و معمولا تمام لمسه کاری هستند چستر نامیده می­شوند.کاناپه­ های چستر طوری طراحی شده اند که درتمام سبک ها قابل استفاده و پرطرفدار هستند . این نوع کاناپه در سبک کلاسیک میتواند با رنگ آبی تیره ، قرمز یاقوتی ، سبز زمردی و قهوه ای گزینه مناسبی برای دکور باشد. برای چیدمان این نوع کاناپه ترجیحا مرکز اتاق بهترین محل است چون ازپشت هم ظاهر خوبی دارد و هم بخاطر سبک طراحی جلوی دید افراد را نمی­ گیرد.

شال مبل

shal mobl تزیینات دکوراسیون داخلی

یک روش ساده برای تزیین مبل است .کاربرد شال (مبل) اوایل برای گرم کردن افراد بوده است و کم کم به مرور زمان به یک کالای تزئینی تبدیل شده است .حتی از آن به عنوان کاور برای محافظت از گرد و خاک و آلودگی هم استفاده می­شود. و بر روی مبل تک نفره و کاناپه و حتی پاف و نیمکت قرار می­گیرد. برای تهیه شال مبل چند نکته را مد نظر قرار دهید تا تزیین خوبی داشته باشید .

سایزشال که مناسب مبلمان باشد .

شال بسیاربزرگ یا بسیار کوچک مناسب هر مبلمانی نیست .

ضخامت شال را هم درهنگام خرید درنظر بگیرید.

اگر شال نازک باشد میتوانید آن را تا بزنید و روی دسته مبل بیاندازید.

برای سبک کلاسیک بهتر است از شال بافت استفاده کنید .

انواع  پارچه ای هم برای مبلمان راحتی و انواع خز برای مبلمان چرم و لوکس  مناسب است.

کوسن

kosan تزیینات دکوراسیون داخلی

با انتخاب درست رنگ و طرح و حتی سایز کوسن ها میتوان فضا را شاخص تر و زیبا ترکرد. و به تزیین خانه کمک کرد تا جلوه بهتری داشته باشد. انتخاب کوسن هم به مبلمان بستگی دارد اما سعی کنید کوسن ها را با پارچه مبل ترکیب کنید . درکل تعادل همیشه بهترین کار است پس تعداد کوسن ها و حتی طرح آنها نباید خیلی زیاد و شلوغ و یا برعکس خیلی کم و خلوت باشد .

لاوست و شزلون

lavset تزیینات دکوراسیون داخلی

استفاده از شزلون برای تزیین در کنار یک ست مبل کلاسیک فضا را شیک و متفاوت می­کند .چند نوع سبک شزلون وجود دارد اما تمامی شزلون ها یک مبل تک نفره کشیده هستند که معمولا یک طرف دسته و تکیه گاه کوچک دارند . یکی از نکات مهم شزلون، کوسن آن می­باشد که به کاربرد آن که نشیمن راحت و ریلکس است کمک می­کند . میتوان شزلون را با قطعاتی مثل پاف و یا میز عسلی ترکیب کنید . چیدمان آن می­تواند در مرکز اصلی نشیمن یا گوشه ای از فضا مانند کنار آباژور یا پنجره باشد .

بوفه

boffe تزیینات دکوراسیون داخلی

کمدی زیبا است که کاربردی چندگانه دارد . بوفه با به نمایش گذاشتن ظروف زیبا و مجلل در عین اینکه به وسایل  سر و سامان می دهد. به با شکوه تر شدن دکوراسیون کمک می­کند. بوفه یکی از وسایل دکوری است که از گذشته تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است. و فقط جنس و اندازه و اشکال آن تفاوت پیدا کرده است. دقت داشته باشید که سبک بوفه با مبلمان یکی باشد. مشخصات رنگ، اندازه و شکل این کمد دکوری بسته به سلیقه و مساحت منزل شما می تواند متفاوت انتخاب شود.

اگر خانه شما کوچک یا کم نور است می­توانید با یک ویترین آینه دار فضا را  بزرگ­تر و مطلوب تر نشان دهید. ویترین و بوفه در تزیینات دکوراسیون داخلی نقش مهمی دارد . امکان چیدمان بوفه در همه قسمت های منزل مانند نشیمن و یا فضای پذیرایی و یا حتی نزدیک غذاخوری وجود دارد. اما بایستی کامل در معرض دید باشد و ترجیحا سعی کنید اطراف آن خلوت باشد که تعادل حفظ شود . گاهی اوقات حتی می­توانید از کنج فضا برای جای­گیری بوفه استفاده کنید. که دراین صورت باید به بقیه چیدمان توجه کنید و کمی خلاق باشید.

پاف و اتومان

پاف که درتمامی دکوراسیون امروزی دیده می­شود درسبک های متفاوتی وجود دارد ولی در کل به هر نوع بالش که به عنوان زیرپایی یا جای نشستن از آن استفاده شود پاف نامیده می­شود .پاف معمولا به صورت دایره و یا مکعب است ولی در اشکال دیگر هم وجود دارد .

نکته:

نکته قابل توجه این است که پاف پایه ندارد و یا اگر داشته باشد اصلا مشخص نیست ودر صورتی که پایه­ای قابل دید و سایز آن حالتی نیمکتی باشد به آن اتومان گفته می­شود. اتومان حالت رسمی تر دارد و داخل آن­ها می­تواند حالت با کسی برای جای­گیری وسایل داشته باشد و معمولا به عنوان میز از آن­ها استفاده می­شود.

باید و نباید های چیدمان

آیا تزیینات دکوراسیون داخلی خیلی آسان و راحت می باشد. اکثر افراد ترجیح می­دهند که کار دکوراسیون منزل را خودشان انجام دهند و به دلایلی مانند عدم آگاهی ، محدودیت بودجه و …  برای دکوراسیونی هزینه می­کنند که نه تنها به استراحت و رفاه ساکنین منزل کمکی نمی­کند بلکه موجب برهم زدن آرامش ذهنی افراد نیز می­شود ، برای پیشگیری از این موضوع در مطلب زیر به یک سری از باید و نباید­ها که به داشتن یک دکوراسیون خوب کمک می­کند اشاره شده است.

جای نامناسب تابلوها یکی از مواردی است که در اکثر دکوراسیون دیده می­شود .تابلوها نباید خیلی بالا و یا خیلی پایین نصب شوند. شکل صحیح نصب تابلو ها در راستای چشم است .

نصب پرده های خیلی بلند که روی زمین کشیده شده اند فضا را شلوغ و شلخته نشان می­دهد. بهترین قسمت  برای نصب پرده از زیر خط سقف تا روی زمین به صورت مماس است .

این قانون هم برای منازل کوچک و هم برای منازل بزرگ است . و فرقی ندارد که سایز و شکل پنجره به چه صورت است و در تزیینات دکوراسیون داخلی نقشی دارد. هم چنین اگر میزان نورگیر طبیعی کم است نباید که پنجره ها را با پرده های ضخیم پوشاند. هر چقدر هم رنگ پرده روشن تر باشد فضا دلبازتر دیده می­شود.

فرش با سایز مناسب جز مهم ترین ویژگی های یک دکوراسیون خوب است . فضای کف منزل نباید کامل با فرش پوشانده شود یا فرش نباید آنقدر کوچک باشد که فضا سرد باشد . معمولا فاصله بین فرش تا دیوار (50) سانتیمتر است . مثلا سایز فرش درقسمت غذاخوری باید به گونه­ ای باشد که صندلی­ ها و تمام میز به طور کامل روی فرش قرار بگیرند و یا در قسمت مبلمان نشیمن میز وسط یا همان جلو مبلی روی فرش قرار بگیرد.

نورپردازی

nor pardazi تزیینات دکوراسیون داخلی

عدم نورپردازی صحیح که باعث می­شود تمام هزینه­ های که انجام شده ­اند به هدر رود. نور یکی از مهم ترین مسائل برای زیبایی و ایجاد حس راحتی در فضا است . علاوه بر وجود نور طبیعی که حتما باید وجود داشته باشد ، از نورهای مصنوعی مانند نورسقفی ، نور مخفی یا آباژورها استفاده شودو تهیه اکسسوری­های روشنایی را هم جز اولویت­ ها دانست.

استفاده بیش از حد از وسایل دکوری باعث سردرگمی واسترس می­شود و محیط را آشفته می­کند. اکسسوری­ ها با توجه به سبک دکوراسیون انتخاب شوند گاهی بعضی اکسسوری­ها علاوه بر ایجاد زیبایی به لحاظ کاربردی هم در محیط نقش دارند.

به کارگیری دیوار شاخص که به فضای دکوراسیون روح می­دهد هم از نکات داشتن یک دکوراسیون خوب است  .دیوار شاخص یا اکسنت وال که همین طور طبق اسمش تعریف می­شود، دیواری است که از نظر بافت و الگو ویا جنس و رنگ متفاوت تر از بقیه دیوارها باشد .

که این دیوار میتواند قسمتی از ستون پذیرایی یا یک دیوار کامل یا ورودی راهرو و .. باشد .برای فضاهای کوچک نباید اکسنت وال شلوغ انتخاب کرد و باید با سبک منزل یکی باشد. دیوار شاخص باعث جلب توجه و تحول در فضا می­شود و درجایی مانند دیوار پشت مبل اصلی یا تلویزیون استفاده می­شود ، بنابراین ترجیحا دیواری برای این منظور انتخاب شود که کامل درمعرض دید است و پنجره وشکستگی ندارد.


instagram vista تزیینات دکوراسیون داخلی

مطالب بیشتر

19 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *