چرا از چوب راش در مبل استفاده می شود

چوب راش چه تفاوتی با سایر چوبها دارد

چوب راش نرم می باشد که در برش ها و طرح دادن روی آن انعطاف بیشتری داشته باشد. راش خوش تراش است به همین دلیل برای تهیه مبلمان و مصنوعات چوبی بسیار مناسب است . در صنعت چوب و مبل یکی از مهمترین شاخصه های چوب داشتن استحکام ، مقاومت دربرابر کنده کاری ، بافت یکدست ، نداشتن گره ، نرمی و انعطاف است که همه این ویژگی ها در این چوب یافت میشود به همین دلیل در ایران این چوب مرغوبیت فراوانی دارد.
چوب راش در مقابل رشد انواع قارچ و نفوذ حشرات مقاوم است و این یکی از ویژگی های مهمی است که باعث دوام و استحکام و استمرار استفاده از این نوع چوب در صنعت مبلمان شده است.
rash 3 چرا از چوب راش برای مبلمان استفاده می شود؟

بهترین چوب برای مبل چیست ؟

آیا چوب راش بهترین چوب برای مبل است؟

اگر کمی در بازار مبل قدم بزنید و جویای کیفیت مبل های تولیدی شوید قطعا از فروشندگان زیادی خواهید شنید که فلان مبل تماما از چوب راش گرجستان تهیه شده و این موضوع را به عنوان یکی از مزایای مبل و علت قیمت بالای آن برخواهند شمرد. اما آیا واقعا بهترین چوب برای مبل چوب راش یا روس است ؟ آیا از چوب های دیگر در مبلمان و دکوراسیون داخلی منزل استفاده نمی شود؟
جواب این سئوال ها خیر است. چوب های گردو ، بلوط و ملچ  از بهترین و مقاوم ترین چوب ها هستند. مبلمان و دکوراسیون با چوب های فوق خیلی زیباتر و گران تر است. این موضوعی است که خیلی ها از آن بی اطلاع هستند.

مبلمانی که از چوب های چوب راش ساخته شده باشد به مراتب از چوب های سخت مثل چوب گردو ارزان تر است.

چوب گردو سخت و در مقابل فشار بسیار جان سخت تر است و چوب راش نرم و بافت منعطف تری دارد. علت استفاده از این چوب هم همین است که بافت یکدست تری در مبل هنگام برش و تراش ایجاد می شود.
why wood چرا از چوب راش برای مبلمان استفاده می شود؟

چوب درخت گردو در مقابل فشار، خم شدن و کشش مقاوم تر و محکم تر از چوب درخت راش است.

بهتر است از فروشگاهی مبل بخرید که نسبت به چوب آن اطمینان کافی داشته باشید. هرچند مبلمان با چوب راش باید به طور خالص از این چوب ساخته شود اما اغلب برخی از آنها فقط شامل روکش سطحی راش هستند. این یعنی که شما باید به حرف فروشنده اطمینان داشته باشید چون قطعا نمیتوانید با چاقو به جان مبلمان بیافتید و درونش را موشکافانه بررسی کنید. پس یک هندوانه دربسته می خرید. بسیاری در تولید مبل از این شیوه ترکیبی استفاده میکنند و خیلی هنرمندانه قسمت های نشیمن مبل را با چوب های متفرقه و ارزان و رویه مبل را با چوب راش می سازند.

اینجاست که شاید به ذهنتان برسد کاش میشد قبل از تولید مبل سری به کارخانه بزنیم و کلاف مبلمان را مشاهده کنیم فکر بدی نیست اما بشرطی که بعد از خروج شما کلاف دیگری برای مبلتان بکار نرود. در نهایت باید باور کنید که اعتماد شرط اصلی است. اعتماد هم فقط به افرادی که سابقه درخشانی دارند و گارانتی معتبری به شما ارائه میدهند عاقلانه است. اگر مبلمان فروشی به شما ضمانت 2 تا 3 ساله داد میتوان امیدوار بود که غل و غشی در کارش نداشته یا کم کاری کمتری داشته است. در واقع بهترین راه خریدن مبل از برند معروف می باشد زیرا بخاطر بحث برندینگ و حفظ رقابت در طولانی مدت از نظر کمیت و کیفیت سعی در ارائه بهترین متریال در ساخت می کند.

مبلمانی که به تازگی از چوبهای راش تهیه شده باشد فاقد زبری بوده و همه جای آن دارای سطح یکنواختی می باشد.مبلی که از این چوب درست می شود سطحی نرم , صاف و لطیف دارد.
rash 2 چرا از چوب راش برای مبلمان استفاده می شود؟

آیا ارزش این همه هزینه کردن را دارد؟

یکی از مواردی که شاید به ذهن هر خریداری خطور کند این است که با این پول مبل میتوانم چند سال بعد مبل جدید بخریم و این یک تیر دونشان است. هم الان مبل میخرم و هم بعد از چند سال دکور خانه را عوض میکنم .

بیاید با خودتان صادق باشید.

آخرین باری که مبل خریدید چند سال پیش بود. اگر زوج جوانید به اطرافتان نگاه کنید ببینید کدامیک از اطرافیان شما میتوانند هر سال برای تغییر مبلمان هزینه پرداخت کنند. کلاف مبلی که از چوب بی کیفیتی تولید شده باشد دوام آن را کم میکند قطعا راحتی و زیبایی خوبی هم ندارد. مبلی  که تماما از چوب راش ساخته شده باشد یک سرمایه گذاری بزرگ محسوب می شود به این علت که هم دوام زیادی دارد و هم اینکه اگر به فکر تغییر دکوراسیون مبلمان منزلتان بیفتید همچنان ارزش اولیه خود را حفظ می کند و می توانید آنرا به راحتی با قیمت مناسب بفروشید.

چوب راش ایرانی بهتر است یا خارجی؟ 

rash چرا از چوب راش برای مبلمان استفاده می شود؟

چرا چوب راش گرجستان بهتر است و همه آن را تبلیغ میکنند؟ مگر درختها باهم فرقی دارند؟ چوب چوب است دیگر! 

rash choob چرا از چوب راش برای مبلمان استفاده می شود؟
گره چوب

گونه های وارداتی رطوبت بیشتری دارند. قطر آنها بیشتر است و برای کارهای که نیاز به یکسره بودن دارند بهتر است. اما حتی برخی سازندگان مبل این اعتقاد را دارند که چوب ایران کیفیت بالاتری دارد.
شاید تنها مزیت چوب راش وارداتی به چوب داخلی این است که این چوب به دلیل ابعاد و  رطوبت بالاتر تخته ها  ضایعات کمتری در فرایند تولید مبل بوجود می آورد.

چگونه چوب راش خوب را از بد تشخیص بدهیم ؟

موارد فنی در هنگام خرید مبلمان

بررسی نوع چوب : 

gere chob چرا از چوب راش برای مبلمان استفاده می شود؟
گره چوب راش

نوع چوب به کار رفته در مبلمان حائز اهمیت است . نوع چوب به کار رفته در مبلمان باید از  یک گونه چوبی خوب باشد. زیرا مقاومت ها و کشش های چوب ها با یکدیگر متفاوت است ولی می توان از چوب هایی که دارای مقاومت های نزدیک به یکدیگر باشند استفاده نمود با رعایت موارد مربوط به آن ها

شناسایی و تشخیص گره در چوب راش

یکی از مشکلات موجود در چوب گره در آن است . این راه دیگر به راحتی میتوانید پیدا کنید. گره ها به صورت تیرگی یا  تورفتگی وبیرون زدگی روی بدنه بیرونی مبل به راحتی قابل مشاهده است. بسته به نوع چوب مصرفی و محل گره مقاومت های مربوط به آن ها متفاوت است . چوب روسی که در ایران اکثراً برای ساخت مبلمان راحتی استفاده می کنند و معمولاً از چوب درجه2 می باشد دارای گره های فراوانی است .

گره ها

پس صرفا بخاطر روسی بودن خارجی بودن چوب اعتماد نکنید. گره ها اگر در روی دسته ها باشند که ظاهر مبل را تحت تاثیر میگذارند. اگر درون بخش نشیمن باشند استحکام و مقاومت آن را تحت الشعاع میگذارند و اگر در پایه های مبل استفاده شوند که یک اشتباه بزرگ است. در تولید مبلمان درصد گره چوبهای راش وارداتی معمولا بسیار بالاست در هنگام خرید حواستان به گره ها باشد. باید به محل گره و بزرگی و کوچکی آن توجه کرد . توصیه می شود از خرید مبلمانی که از چوب روسی یا راش درجه 2 و 3 ساخته شده خودداری کنید.

گره  در چوب عیب است نه زیبایی!!!

alvar vista 2 چرا از چوب راش برای مبلمان استفاده می شود؟
نوع چوب

برخی گره چوب را نشان زیبایی طبیعی بودن آن و مدعی در دست نبودن در طبیعت زیبای خداوند هستی میدانند. گره ها ممکن است از جای خود خارج شوند و باعث انحنا یا شکستگی و مبل شما را ناقص کنند!

alvar vista چرا از چوب راش برای مبلمان استفاده می شود؟
boresh rash چرا از چوب راش برای مبلمان استفاده می شود؟

تشخیص کیفیت چوب رنگ شده

برای تشخیص کیفیت چوب مبل ، مبلی را انتخاب نمائید که رنگ روی آن از رنگ های شفاف باشد.
مانند ( پلی استیل و …) زیرا به خوبی بافت و نوع چوب مشخص می شود و تمام موارد ذکر شده در آن دیده می شود . البته ناگفته نماند وقتی رنگ شفاف انتخاب میکنید چوب شما بوضوح به رنگ اصلی خود خواهد بود .پس اگر رنگ بدنه مبل را مثلا سفید یا قهوه ای که به اصطلاح پوششی یا متالیک میخواهید باعث پوشیده شدن گره های چوب می شود که تشخیص گره را به کاری سخت و تخصصی تبدیل می نماید.

instagram vista چرا از چوب راش برای مبلمان استفاده می شود؟

9 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *