تصمیم برای خرید مبلمان

انتخاب رنگ بندی مبلمان

اگر تصمیم برای خرید مبلمان دارید باید نکاتی را مد نظر قراردهید تا خریدی موفق داشته باشید .قبل از هرچیزی نوبت خرید مبلمان می باشد.

3429 تصمیم برای خرید مبلمان

اگر قراراست که خودتان کار دکوراسیون را انجام دهید بهینه ترین روند خرید به ترتیب زیر است :

1-آشپزخانه

2-دیوار کانونی

3- مبلمان

4-فرش

5-پرده

6-لوستر

7-اکسسوری های تزئینی

به شکل منطقی بهتراست از کل به جز حرکت کرد که ریسک کار کمتر است ، معمولا آشپزخانه مشخص کننده سبک دکوراسیون خواهد بود پس ابتدا خریدها و کار آشپزخانه را انجام می­دهیم.

به عنوان مثال اگر ابتدا پرده خریداری شود و بعد بخواهید مبل را با آن ست کنید از آنجایی که در انتخاب مبل گزینه ­ها محدود تر هستند انتخاب سخت تر خواهد شد. و از طرفی ست کردن پرده با دکوری که کلیات آن مشخص است خیلی ساده­تر است تا ست کردن مبلمان با دکوری که پرده آن مشخص است.مبلمان بخش عمده­ای از فضا را دربرمی­گیرد و مشخص کننده  قسمتهای مختلف مانند نشیمن و غذاخوری یا اتاق تلویزیون می­باشد و بعد از آن فرش که به نوعی مرزهای تقسیم بندی را مشخص می­کندو درانتها انتخاب پرده می­باشد .

flat people holding question marks 23 2148148456 1 تصمیم برای خرید مبلمان

با این روش ریسک انتخاب کمتر است و اگر اشتباهی صورت بگیرد به چشم نمی­ آید و جبرانش هم ساده­تر است و احتمال خطا و انتخاب نادرست به حداقل می­رسد. بعد از آنکه به مرحله خرید  مبلمان رسیدید باید با توجه به نوع و سبک دیزاین منزل، مبلمان خود را انتخاب کنید علاوه بر این دقت به مواردی مثل بودجه و متراژ منزل، سایز مبلمان ، محل قرارگیری و کاربرد مبلمان، راحتی و کیفیت ورنگ مبلمان و حتی شکل طراحی ساختمان محل سکونت به انتخاب بهتر شما کمک می­کند.

 

اقدام به خرید

پس ازاینکه تصمیم به خرید مبلمان کردید و سبک مبلمان را مشخص کردید. و متراژ ومحل قرارگیری مبل را با توجه به فضای نشیمن یا آشپزخانه یا اتاق کار بدست آورید. و طراحی ساختمان را بررسی وحدود بودجه را مشخص کردید به سراغ مراکز خرید بروید. توصیه ما به خریداران گرامی این است که به سراغ شرکت ها و مجموعه هایی بروند که بتوانند سفارش شما را در زمان تعیین شده و طبق کیفیت ارائه شده و با ضمانت و گارانتی تحویل دهند. از آنجایی که معمولا خریداران نمی توانند کیفیت نوع فوم و پارچهو حتی چوب به کار رفته را تشخیص دهندُ. اطمینان به شرکت های معتبر که خدمات و گارانتی ارائه می کنند بهترین و مطلوب ترین کار است .

زمان خرید

توجه به زمان خرید بعد از تصمیم برای خرید مبلمان یکی دیگر از نکات طلایی است که در هنگام خرید به شما کمک می کند. معمولا خرید مبلمان برای جهیزیه عروس یا تدارک برای منزل جدید و یا تعویض مبلمان قدیمی است. که اکثرا به اشتباه سعی می­کنند که مبلمان را طوری سفارش دهند که آخرین کالایی باشد که وارد منزل می­شود .

این تصور اشتباه علاوه برعدم رعایت مواردی که قبلا ذکر شد. می­تواند به دلایلی مثل عدم تحویل به موقع یا حتی اشتباه در سفارش، برنامه ریزی شمارا به هم بریزد. یا به دلایلی مثل ترافیک بالا در روزهای پایانی سال بر کیفیت کار شما تاثیر بگذارد .

بنابراین توصیه ما این است که طوری برای خرید مبل برنامه ریزی کنید که زمان کافی برای هر اتفاق پیش بینی نشده ای داشته باشید. حتی شاید بتوانید بایک برنامه ریزی دقیق در زمانی که برند مورد نظرشما تخفیفات دوره ای دارد از این امتیاز بهره مند شوید. یا با خرید درماه­های که ترافیک کار کمتر است مثل ماه مبارک رمضان یا ایام محرم وصفر یامهرماه بتوانید خرید بهتری داشته باشید.

با توجه به مدل­های متفاوت موجود در بازار، در روز خرید سعی کنید تمام اعضای خانواده حضور داشته باشند که بتوانند نشیمن و ارگونومی مدل انتخابی را بررسی کنند و همچنین با طرز نگاه ­های متفاوت به یک تصمیم مشترک برسید . همچنین اطلاعاتی مانند سبک دکور و متراژ و مواردی که قبلا ذکر شد را برای فروشنده بیان کنید و راهنمایی بخواهید.

322 تصمیم برای خرید مبلمان

هنگام خرید

با توجه به مدل­های متفاوت موجود در بازار، درروز خرید سعی کنید تمام اعضای خانواده حضور داشته باشند. تا تصمیم برای خرید مبلمان بهتر باشد و همه اعضای خانواده که بتوانند نشیمن و ارگونومی مدل انتخابی را بررسی کنند. و همچنین با طرز نگاه­های متفاوت به یک تصمیم مشترک برسید.همچنین اطلاعاتی مانند سبک دکور ومتراژ و مواردی که قبلا ذکر شد را برای فروشنده بیان کنید و راهنمایی بخواهید.

مبلمان کلاسیک :تخصص ما

اگر تصمیم برای خرید مبلمان اقدام کردید. حتما کلمه مبل کلاسیک که در سالهای اخیر بسیار گسترش پیدا کرده است به گوش شما آشنا است .در ابتدا توضیح خواهیم داد که مبل کلاسیک چه ویژگی هایی دارد . شکل ظاهری مبلمان کلاسیک روی خطوط واشکال منحنی تاکید دارد وپیچیدگی­ ها معمولا ظریف و دقیق هستند. تاج مبل یا پایه یا دسته ها منبت کاری شده هستند، البته میزان منبت خیلی کمتر از مبلمان استیل است .

در انتخاب پارچه ها و رنگ بر خلاف مبل استیل که معمولا از پارچه و رنگ­های فاخر و دراصطلاح سنگین و تجملاتی استفاده می­شود. در این سبک مبل محدودیتی در انتخاب رنگ چوب و پارچه وجود ندارد. مثلا می­توانید یک مدل را با چوب تمام سفید و پارچه گلبهی سفارش بدهید .

تاثیر رنگ درانتخاب مبلمان

انتخاب رنگ مبلمان شامل رنگ چوب و پارچه که کاملا سلیقه ای است. اما اگر از روشهای نسبیت برای تعیین رنگ مبلمان خود استفاده کنید. نتیجه بهتری خواهید گرفت و در درازمدت انتخاب شما خسته کننده و ازمد نخواهد افتاد.برای انتخاب رنگ مبلمان از قانون (10-30-60) استفاده کنید البته این کار به محاسبات خاصی نیاز ندارد.

اگر طبق موارد گفته شده قبل پیش رفته باشید. در هنگام خرید مبل ،رنگ اصلی که (60) درصد فضا با آن دیزاین شده مشخص خواهد بود. و (30) درصد دیگر را با رنگ ثانوی تزیین کنید. و از رنگ دیگر برای ایجاد آهنگ در (10) درصد فضای باقی مانده استفاده کنید. به عنوان مثال (60) درصد فضای اصلی شما شامل دیوارها، کف و وسایلی مانند فرش ومبلمان است. و (30) درصد دیگر می­تواند یکی از دیوارها و پرده  باشد.(10) درصد دیگر هم وسایل کوچک­تر مانند دکوری ها را شامل می­شود .

320 e1594875157716 تصمیم برای خرید مبلمان

هرچند که شما می­توانید قسمتی به این قانون اضافه یاحتی کم کنید.رنگ میتواند درروحیه ساکنین تاثیرزیادی بگذارد. مثلا رنگ طوسی که رنگی محبوب برای اتاق نشیمن است و درعین شیک بودن، آرامش بخش است . اگر درانتخاب رنگ فردی جسورباشید ایده های زیادی خواهید داشت که فضایی روح انگیز خلق کنید . البته گاهی هم استفاده از رنگ های خنثی کمک می­کند شما بتوانید فضایی هنری را به وجود بیاورید.

بهتر است برای خرید مبلمان برای جهیزیه عروس و داماد از فروشنده های مبلمان راهنمایی بخواهید.


instagram vista تصمیم برای خرید مبلمان

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *