انواع میز غذاخوری ها و چیدمان آن ها

غذاخوری - مبلمان کلاسیک

همان طور که صحبت کردیم امروزه میز نهار خوری از مهم ترین عناصر موجود در دکوراسیون هر خانه ای است. در این مقاله به انواع میز نهار خوری ها و چیدمان آن ها خواهیم پرداخت.

 استفاده از یک میز نهار خوری علاوه بر زیبا ساختن فضای خانه شما، آسایش و راحتی نیز برایتان فراهم می کند. پس بهتر است درباره چیدمان آن ها نیز بدانید.

انواع شکل های میز غذا خوری :

میز های گرد :

هرگز از یاد نبرید که میز گرد فضای پرت زیادی ایجاد خواهد کرد. خانه های جدید که کوچک هم هستند به گونه ای طراحی شده اند که باید از نقطه نقطه آن ها نهایت استفاده را کرد. بنا بر این میز های گرد اصلا گزینه مناسبی برای چنین فضا هایی نیستند.

میز نهار خوری های گرد دارای طراحی متفاوتی هستند که به همین دلیل محبوب شده اند.

02 انواع میز غذاخوری ها و چیدمان آن ها

اما فضاهای بزرگ محدودیتی در انتخاب میز ندارند. در واقع همه چیز منوط به سلیقه شما می تواند باشد. از آن جایی که میز های گرد فضای زیادی اشغال می کنند بهتر است در قسمتی از خانه های بزرگ مورد استفاده قرار گیرند.

میز نهار خوری های گرد تنوع وسیعی دارند که معمول ترین آن ها پایه گلدانی ها هستند.میز غذاخوری های گرد انواع دیگری دارند که به میز های گردان معروف هستند.

این میز ها همان گرد ها هستند که یک طبقه کوچک گردان به آن ها اضافه شده است. این طبقه متحرک است و هنگام سرو غذا به افراد این امکان را می دهد تا به راحتی با چرخاندن میز از تمام محتویات روی آن استفاده کنند.

شایان به ذکر است که این نوع میز هم مانند میز های گرد فضای زیادی اشغال می کند. به همین دلیل مناسب خانه های آپارتمانی کوچک نیست.

میز های مستطیلی یا مربعی :

می توان گفت بالغ بر نود درصد انواع میز غذاخوری به شکل مستطیلی است. یک میز مستطیلی یا مربعی با توجه به ابعاد و تعدا نفرات مورد نیاز شما می تواند جلوه خوبی به دکوراسیون خانه شما بدهد.

11370997 1706751636214342 528853687 n انواع میز غذاخوری ها و چیدمان آن ها

علاوه بر این که می توان با قرار دادن این میز در کنار دیوار از نهایت فضا استفاده کرد.

میز های مستطیلی و مربعی فضای کمتری اشغال می کنند. به همین دلیل می توان از آن ها در گوشه خالی سالن نشیمن یا کنار دیوار های اصلی استفاده کرد.

این میز ها همخوانی بیشتری با پلان خانه های مستطیلی و مربعی دارند. که اغلب امروزه در طراحی خانه ها استفاده شده است.

میز های بیضی شکل :

این میز ها از پر طرفدارترین میز هایی هستند که به لحاظ مدل جدید تری که دارند در هر فضایی قابل استفاده می باشند. آن ها ظاهر خاصی به دکوراسیون شما خواهند بخشید.

این میز ها غالبا برای تعداد نفرات چهار تا دوازه نفر ساخته می شوند که به خوبی می توانند نفرات بالایی را پشتیبانی کنند. در حالی که فضای چندانی هم اشغال نکنند.

chidaneh 50257 39e134190e4b01705886 w400 h560 b0 p0 transitional dining room انواع میز غذاخوری ها و چیدمان آن ها

این میز ها علاوه بر صندلی معمولا دارای یک نیمکت نیز می توانند باشند که به زیبایی آن ها در دکوراسیون اضافه می کند.

 

instagram vista انواع میز غذاخوری ها و چیدمان آن ها

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *