مبلمان کلاسیک فرانسوی

استایل و ویژگی مبلمان کلاسیک فرانسوی چگونه است ؟

فرانسوی ها همیشه از پیشگامان فشن و مد در کل دنیا هستند. قطعا به روز ترین و شیک ترین طراحی های دیزاین و دکوراسیون در جهان به آن ها اختصاص دارد. دیزاین جدید و به روز را می توان در معماری ساختمان های باشکوه فرانسوی ها به خوبی دید. مبلمان کلاسیک فرانسوی از جمله محبوب ترین سبک های موجود در دنیا می باشد. این نوع از مبلمان در تمامی کشورها طرفداران خاص خود را دارد. مبلمان فرانسوی به ” لوکس های دوست داشتنی ” معروف هستند.

مبلمان فرانسوی مبلمان کلاسیک فرانسوی

تاریخچه مبلمان کلاسیک فرانسوی :

استایل مبلمان کلاسیک فرانسوی کم کم در دوره رونسانس پدیدار شد. سبک مبل سازی فرانسه نشان دهنده تاریخ و هویت آن ملت است. در صنعت مبل سازی فرانسه می توان سبک کلاسیک را به دو گروه تقسیم بندی کرد. دسته اول شامل مبل هایی بود که برای اشراف زادگان و سرمایه داران ساخته می شد. و دسته دوم شامل مبل هایی بود که برای استفاده عموم مردم و در شهرهای اطراف پاریس ساخته می شد. سبک مبلمان فرانسه به سرعت بر روی دکوراسیون و معماری اروپا نیز تاثیر گذاشت.

مبل فرانسوی مبلمان کلاسیک فرانسوی

این سبک از دکوراسیون فرانسوری در طی اواخر قرن هفدهم تا جنگ جهانی دوم به کشورهای دیگری همچون اسپانیا ، سوئد و روسیه نیز منتقل شد. اکثر مبلمان کلاسیکی که امروزه در بازار مشاهده می کنید از مبلمان کلاسیک فرانسوی الهام گرفته شده اند.

ویژگی ظاهری مبلمان کلاسیک فرانسوی :

زیبایی ، لوکس بودن و ظرافت از ویژگی های بازر این نوع از مبلمان است. مبلمان کلاسیک فرانسوی بسیار متفاوت از مبل های کلاسیک ایتالیایی یا دیگر انواع آن ها است. از محسنات این مبل همین بس که می توانید مبلمان کلاسیک فرانسوی را در دکوراسیون امروزی هم به کار ببرید. در مبلمان کلاسیک فرانسوی با نقش و نگارها و طرح های ظریف و ساده تری رو به رو هستیم. در واقع همین طراحی ساده و ظریف باعث ایجاد مبلمانی بسیار آنتیک و ویژه می شود .

مبل تک فرانسوی مبلمان کلاسیک فرانسوی

تفاوت پایه ها از بولدترین ویژگی مبلمان فرانسوی است که باعث متمایز شدن آن از دیگر مبل ها می شود. مبلمان فرانسوی دارای پایه هایی است که به سمت بیرون انحنا دارند. قابل ذکر است که برخی از مدل ها دارای پنجه هایی در قسمت انتهایی پایه هستند که معروف به پنجه شمشیری می باشند.

مبلمان کلاسیک فرانسوی عموما دارای منحنی و خطوط بسیار صاف هستند. جالب تر این که این خطوط به صورت کاملا متقارن روی مبل به کار برده می شود. توجه داشته باشید که قیمت این مبلمان نسبت به ریزه کاری های انجام شده در مبل ، بالاتر می رود.

در نظر بگیرید که الزاما نباید این مبلمان را برای خانه های بزرگ مناسب دانست. بلکه می توان مدل های جمع و جور تر و ساده تر شده آن ها را در خانه های کوچک دیزاین کرد. حتی اگر در آپارتمانی کوچک زندگی می کنید و علاقه به این نوع از مبل دارید ، نگران نباشید و با خیال راحت انتخاب کنید.

ویژگی ظاهری مبلمان فرانسوی در دوره لویی پانزدهم :

مبلمان کلاسیک فرانسوی در ابتدا طرح ها و کنده کاری های زیاد و پیچیده ای داشتند. این نوع از کنده کاری ، حکاکی های پیچیده و شلوغ روی پایه ها از دوران لویی پانزدهم شروع شد. اما با گذشت زمان این ریزه کاری ها ظریف تر و ساده تر شد. شایان به ذکر است که مبلمان کلاسیک دوره لویی پانزدهم در عین سنگین وزن بودن ، از باشکوه ترین و لوکس ترین مبلمان نیز بودند.

ویژگی ظاهری مبلمان فرانسوی در دوره لویی شانزدهم :

اما تزئینات و کنده کاری مبلمان فرانسوی به همین صورت پیش نرفت و در دوره لویی شانزدهم مجددا دچار تغییرات شد. در این دوره تغییرات به سمت سادگی خیلی بیشتری رفت. حکاکی های ساده تر و خطوط صاف به تدریج جایگزین کنده کاری پیچیده و شلوغ دوره لویی شانزدهم شد.

راحتی مبلمان کلاسیک فرانسوی :

مبلمان کلاسیک و سلطنتی بیشتر به دلیل جنبه تزئینی و دکوری مورد توجه قرار می گیرند. بنا بر این نباید روی راحتی این سبک از مبلمان حساب باز کنید. اما با مرور زمان و نیاز جامعه ، امروزه می توانید مبلمان کلاسیک راحتی با توجه به سلیقه خود پیدا کنید. اگر هم می خواهید روی مبل لم بدهید بهتر است یک شزلون برای دراز کشیدن سفارش بدهید.

این مبلمان به دلیل دیزاین خاص خود مناسب فضای اتاق پذیرایی از مهمان هستند. فقط توجه داشته باشید که نباید از مبلمان کلاسیک فرانسوی در سبک های خیلی مدرن استفاده کرد.

مبلمان کلاسیک فرانسوی مبلمان کلاسیک فرانسوی

از طرفی دکوراسیون و دیزاین خانه با این نوع از مبل می توانید پر هزینه باشد. زیرا برای ایجاد هماهنگی و انسجام در خانه باید تمامی وسایل تزئینی و جانبی خود را متناسب با مبل تهیه کنید.

پارچه مبلمان فرانسوی :

به طور کلی در سبک فرانسوی همیشه تمایل به سمت رنگ های خنثی مانند بژ ، سفید ، و کرم می باشد.

این رنگ ها باعث ایجاد آرامش بیشتر در خانه می شود. رنگ سفید نماد خانه های فرانسوی است. این مورد در رابطه با مبلمان نیز صدق می کند. عموما رنگ های قوی و تند در مبلمان فرانسوی دیده نمی شود.

غذاخوری مبلمان کلاسیک فرانسوی

باید در نظر داشت که در سبک مبل کلاسیک فرانسوی خبری از پارچه های ارزان قیمت نیست. مبل فرانسوی باید با لباسی گران بها در معرض دید باشد. در مبلمان فرانسوی بیشترین استفاده از پارچه های کتان و ریون با الگوهای ساده و ظریف انجام می شود. البته پارچه های لوکس و گران بهایی مانند ابریشم ، مخمل ، زربفت نیز در این سبک از مبلمان فرانسوی نیز به کار برده می شود.

چوب مبلمان فرانسوی :

از متداول ترین چوب های استفاده شده در سبک مبل فرانسوی باید به چوب راش اشاره کرد. اما از دیگر چوب هایی مانند چوب گردو ، افرا و توسکا نیز می توان در ساختار مبل کلاسیک فرانسوی استفاده کرد. تمامی این چوب ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و طول عمر بالایی دارند.

از ویژگی های چوب راش می توان به مقاومت بالای آن اشاره کرد که باعث استحکام ساختار مبل می شود. از این چوب برای پایه ها و بدنه استفاده می شود. مبل کلاسیک در عین ظرافت باید بتواند وزن بالایی را نیز تحمل کند.


instagram vista مبلمان کلاسیک فرانسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *