نحوه چیدمان وسایل منزل

نحوه چیدمان منزل

نحوه چیدمان وسایل منزل

شاه نشین

یکی از جذاب­ترین قسمت­های نشیمن است .

شاه نشین در فضای معماری ایرانی در قسمت پر نور شمالی فضا قراردارد. شاه نشین می­تواند در اتاق خواب یا فضای نشیمن باشد. این قسمت می­تواند فضای کناری یک پنجره باشد که بصورت نیمکت طراحی شده است ، و در کنار آن کشو و قفسه برای قرارگیری کتاب وسایر وسایل تعبیه شده باشد.

tv 2 نحوه چیدمان وسایل منزل

جای مناسب تلوزیون

تلویزیون در تمامی منازل وجود دارد، و در متراژهای کوچک معمولا به عنوان نقطه کانونی فضا در نظر گرفته می­شود .که محل قرارگیری مناسب بقیه وسایل را مشخص می ­کند. تلویزیون را در راستای اصلی فضا قرار بدهید به طوری که در  محل پر رفت و آمد نباشد.تلویزیون نباید پشت به پنجره باشد چون باعث تاریک شدن صفحه و عدم دید کامل می­شود. دقت کنید که تلویزیون را در قسمتی که نور خورشید مستقیم به صفحه می­تابد قرار ندهید زیرا انعکاس نور، چشم را خسته می­کند. درفضاهای کوچک بهترین گزینه نصب تلویزیون روی دیوار است .

محل نصب تلویزیون

اندازه تلویزیون را باید با توجه به ابعاد فضا انتخاب کنید .فاصله نشیمن و تلویزیون باید به گونه ­ای باشد که به چشم آسیب نرسد. معمولا برای اندازه تلویزیون (26) اینچ ، فاصله تا نشیمن باید بین یک تا دو مترباشد . هرچقدر اندازه تلویزیون بزرگ­تر شود این فاصله هم بیشتر می­شود.برای دید کامل بهتر است که ارتفاع تلویزیون بر اساس خط دید تنظیم شود، یعنی وقتی که شخص نشسته است سر فرد و قسمت وسط صفحه تلویزیون در یک خط باشند.

دیوار پشت تلوزیون

برای تغییر دیوار پشت تلویزیون ساده­ ترین و کم هزینه ­ترین راه استفاده از یک رنگ متفاوت است .روش دیگر متمایز کردن دیوار تلویزیون استفاده از پنل­های سه بعدی است . پنل­های سه بعدی در طرح­ها و جنس­های متفاوتی مانند چرم، پلمیر، وپی وی سی وجود دارند که معمولا قابل شست و شو هستند .استفاده از سنگ آنتیک؛ آیینه کاری و چوب و استیل هم با توجه به دکوراسیون منزل از گزینه­ های پرکاربرد و محبوب است.کناف با نورپردازی مناسب می­تواند اجرای شیکی به فضا بدهد.

miz baghal نحوه چیدمان وسایل منزل

میز کنار مبلی

میز بغل وسیله­ ای پرکاربرد و همه کاره در دکوراسیون داخلی است .که در نحوه چیدمان وسایل منزل کمک میکند تا اکسسوری ها بر روی آنها قرار گیرد . میزهای کنار مبلی معمولا با مبلمان می باشند ، اما به دلیل کاربرد زیاد حالت استثنا هم وجود دارد.از میزها برای قرارگیری کتاب ، آباژور و عناصر تزیینی دیگر استفاده می­شود.اگر نیاز به میز اضافه بود و با مبلمان ست نبود، میبایست با میز تلویزیون ست شود.ابعاد فضا و مبلمان و نوع کاربرد در محاسبه ابعاد میز مورد توجه هستند.

hasir نحوه چیدمان وسایل منزل

حصیر در دکوراسیون داخلی

حصیر یکی از عناصر قدیمی در نحوه چیدمان وسایل منزل می باشد که برای جلوگیری از تابش نور خورشید بوده است. امروزه نیز مبلمان حصیری به عنوان مبلمان فضای باز بسیار پرطرفدار هستند. مبلمان حصیری به شکل پاف و تاب و یا صندلی­های استراحت روزانه؛ جز محبوب­ترین عناصر دکوراسیون داخلی هستند. حصیر یکی از صنایع دستی است که در شکل­های گوناگون می­توانید در فضای دکوراسیون داخلی استفاده کنید.گلدان و لوسترهای حصیری ، بشقاب ­های حصیری برای دیزاین دیوار در زیباترشدن فضا به شما کمک می­ کنند.

spilet نحوه چیدمان وسایل منزل

نصب کولر گازی

کجا بهترین فضا برای قرار دادن کولر گازی است ؟

پنل کولرگازی را در عرض فضا قرار بدهید که از حداکثر کارآیی ومیزان سرمادهی استفاده شود.پنل کولرگازی را نباید در سمت سرویس بهداشتی کار گذاشت زیرا بوی نامطبوع را در محیط پخش می­کند.کولر گازی را نباید بالای وسایل گرمایشی که درفصل سرما روشن می­شوند، ویا بالای تلویزیون نصب کرد.ارتفاع نصب پنل کولرگازی معمولا از زمین (2.30) سانتیمتر و از بالا بین (25) تا (30) سانتی متر است .اگرمسیر لوله کشی کولر بیشتراز پنج مترباشد شارژ گاز اضافه باید انجام شود تا راندمان مناسبی داشته باشد

bashgah 3 نحوه چیدمان وسایل منزل

نحوه چیدمان وسایل منزل با وسایل ورزشی

ایده ساخت باشگاه در خانه

ایجاد یک محیط برای ورزش به افزایش تمرکز و اشتیاق و هم چنین سلامت روح و جسم شما کمک می­کند.

ساخت یک باشگاه کوچک خانگی به نوع ورزش و متراژ فضا و ابزار بستگی دارد. بهتر است فضای باشگاه خانگی را در قسمتی از منزل که نور و تهویه مناسب دارد انتخاب کنید. برای این فضا حتما از آیینه قدی استفاده کنید که بتوانید حرکات خود را ارزیابی کنید..وجود سیستم صوتی و گل و گیاه برای حفظ شادابی و انگیزه بسیار مناسب است.

hayat نحوه چیدمان وسایل منزل

پاسیو یا حیاط خلوت

پاسیو یا حیاط خلوت که بهترین قسمت نورگیر فضا است.با توجه به همین نقطه قوت می­توانید گلخانه و فضای سبزی را به وجود بیاورید. اگر این فضا بزرگ است  علاوه بر گیاهان از آب نما و یا صندلی آویز برای خلق یک فضای آرامش بخش استفاده کنید .

balkon نحوه چیدمان وسایل منزل

چیدمان بالکن

برای کف پوش بالکن از انواع چمن مصنوعی وترموود و چوب استفاده کنید. اگر آن را با حفاظ شیشه ­ای محفوظ کنید در واقع یک اتاق کوچک پر نور دارید که فضای بی­نظیری برای مطالعه به وجود می­ آید .برای دیزاین این قسمت می­توانید از انواع صندلی راک و قهوه خوری استفاده کنید.

چیدمان بالکن و تراس

برای چیدمان وسایل تراس می­توانید از انواع نیمکت و صندلی با کوسن­ های رنگی استفاده کنید.

برای حفاظ نیز می­توانید به جای نرده معمولی، از نرده ­های چوبی یا فلاور باکس­ها استفاده کنید .نوعی از حفاظ­های شیشه­ ای در بازار وجود دارند که برای داشتن نور طبیعی انتخاب خوبی هستند. برای استفاده در شب نور پردازی با ریسه ­های نور و چراغ­های روشنایی ایده خوبی است. اگر فضای منزل کوچک است می­توانید برای طراحی لاندری روم از این فضا استفاده کنید در خرید مبلمان برای تراس دقت کنید که مقاوم به سرما و گرما و نور آفتاب باشند . میتوانید از مبلمان تاشو استفاده کنید که درصورت عدم نیاز آن­ها را جمع کنید.

تراس و بالکن

یکی از مهم­ترین قسمت­ های فضای منزل آپارتمانی بالکن و تراس می­باشد. بالکن و تراس فضای داخلی را با فضای بیرون ارتباط می­دهند. بالکن فضایی است که از یک طرف به بیرون اشراف دارد و حتما مسقف است. بالکن جزیی از فضای ساختمان و در مساحت بنا محاسبه می­شود.

تراس همان بهارخواب معنی می­شود تراس مسقف نیست و جز مشاعات است معمولا تراس بزرگ­تر از بالکن است

moble chatri نحوه چیدمان وسایل منزل

مبل چتری یا بالنی

مبلمانی که نشمین عمیق و پشتی­ های بلند دارند را در اصطلاح مبل چتری می­گویند. مبل چتری با ظاهر خاص یکی از عناصر دکوراتیو می­باشد. مبل چتری در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک و مدرن استفاده می­شود وظاهر آن متناسب با سبک مورد نظر تغییر می­کند. مبل چتری را بصورت تک یا جفت در کنج نشیمن یا اتاق کار و حتی اتاق خواب می­ توان استفاده کرد.بعضی از مدل­های مبل بالنی با پاف یا میز کوچک در بازار موجود هستند.


instagram vista نحوه چیدمان وسایل منزل

مطالب بیشتر

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *