افزایش عمر مفید مبلمان کلاسیک

افزایش طول عمر مبلمان

افزایش طول عمر مفید مبلمان کلاسیک

آیا می دانستید که می توانید باعث افزایش عمر مبلمان کلاسیک خود شوید ؟

طول عمر مبل از مهم ترین فاکتور ها به هنگام خرید است. این موضوع از مهم ترین عوامل است که ذهن مشتری را به خود مشغول می کند. زیرا مبلمان از جمله وسایلی می باشد که انتظار می رود حداقل تا چهار سال عمر مفید داشته باشد. پس لازم است هنگام خرید به جنس چوب بدنه و داخل ، کیفیت نوع پارچه و نوع ساخت مبل دقت کرد. علاوه بر این ها باید پس از خریداری مبل نکاتی را رعایت کنید تا باعث افزایش عمر مفید مبلمان خود شوید.

خدمات حرفه ای مبل شویی افزایش عمر مفید مبلمان کلاسیک

ریخته شدن چای روی مبل و پارچه آن ، یا ضربه ناآگاهانه زدن به پایه های مبل از اتفاق هایی است که ممکن است در هر خانه ای پیش بیاید. اما باید بدانیم چه اقدامات مناسبی انجام دهیم تا باعث خراب کردن مبل های خود نشویم. بنا بر این بهتر است نکات مهمی که برای نگهداری از مبلمان وجود دارد را رعایت کنیم تا باعث طول عمر آن ها شویم. نکات طلایی که به اختصار در زیر آمده به شما کمک می کند تا با روش های اصولی از مبلمان چوبی خود نگهداری کنید.

استفاده صحیح از مبلمان کلاسیک

اولین و مهم ترین گزینه این است که در طرز نشستن بر روی مبلمان خود دقت کنید.

تا می توانید به آرامی روی آن ها نشسته و از دراز کشیدن پرهیز کنید. زیرا باعث می شود پارچه مبل از حالت طبیعی خود خارج شود. به صورتی که از بالا باز شده و از پایین فشرده می شوند.

اگر دوست دارید وقتی خسته از سر کار بر میگردید روی مبل دراز کشیده و تلویزیون تماشا کنید بهتر است برای خود مبل راحتی تهیه کنید. مبلمان راحتی یا کاناپه ها مناسب دراز کشیدن هستند و می توانید از آن ها برای استراحت نیز استفاده کنید. قابل ذکر است که به همین سبب نباید وسایل سنگین را به مدت طولانی مدت روی میز یا مبلمان قرار داد.  همچنین از نشستن روی تکیه گاه مبل و یا روی دسته های آن جدا خودداری کنید.

همچنین به هیچ عنوان از مبل های کلاسیک و استیل به عنوان چهارپایه و نردبان استفاده نکنید. برای بلند کردن و جا به جایی آن ها نیز از قسمت تحتانی مبل گرفته و سپس بلند کنید. بلند کردن مبل از قسمت پشتی و یا دسته های آن باعث آسیب به مبل می شود.

استفاده طولانی مدت به یک شکل

توجه کنید بر حسب عادت یا دیزاین خاص از مبلمان و وسایل چوبی خود در طولانی مدت به یک شکل استفاده نکنید.

زیرا در این صورت از حالت تعادل خود خارج شده و در طولانی مدت شکل مبلمان عوض خواهد شد. همچنین بخش اتصال آن ها ممکن است دچار مشکل شود.

مراقب از مبلمان در برابر نور

اگر منزلی نورگیر دارید به هیچ عنوان مبل خود را در مجاورت نور آفتاب و کنار پنجره قرار ندهید.

با این کار از تابش نور خورشید به مبل خود جلوگیری کرده و عمر آن ها را حفظ خواهید کرد. توجه داشته باشید که نور خورشید باعث ترک خوردن پارچه های چرمی می شود. و همین طور در صورتی که پارچه ای باشد باعث تغییر رنگ آن می شود. اگر هم فضای باز ندارید و مجبور به قرار دادن مبل خود در مقابل نور دارید بهتر است با پارچه زخیمی روی مبل را بپوشانید.

مراقب از مبلمان در برابر نور افزایش عمر مفید مبلمان کلاسیک

علاوه بر این ها باید بدانید که رطوبت نیز می تواند باعث افزایش قارچ یا موریانه در چوب شود. در هنگام خرید دقت کنید که چوب گردو علاوه بر این که به آسانی توسط موریانه خورده نمی شود بلکه دارای منبت کاری های زیبایی بوده که آن ها نیز ترک نمی خورند. البته امروزه چوب راش نیز بسیار با ارزش و مناسب است.

مبلمان در مجاورت شومینه و بخاری

توجه کنید که حرارت شومینه باعث می شود چوب مبل از هم باز شده و پارچه آن نیز سریعا از بین برود. قرار دادن مبلمان در کنار شومینه یا بخاری از اشتباه ترین کارها در دیزاین خانه است. حدالامکان مبل خود را با فاصله یک یا یک و نیم متری از شومینه و بخاری قرار دهید.

کشیدن مبل روی سرامیک برای جا به جایی

کشیدن مبل روی سرامیک برای جا به جایی افزایش عمر مفید مبلمان کلاسیک

مبلمان استیل و یا کلاسیک که دارای پایه هایی از جنس چوب هستند با کشیده شدن روی زمین لب پر شده که زیبایی و استحکام خود را از دست می دهند. بنا بر این مبل های خود را روی زمین به خصوص سرامیک و سنگ نکشید.

استفاده از پایه های مخصوص مبلمان بر روی پایه های مبل استیل می تواند سطح چوبی مبل را از خراش و آسیب به قسمت چوبی ، حفظ کند.

گردگیری و تمیز کردن مبل

اگر خانه شما گرد و خاک زیادی دارد بهتر است هر هفته با جارو برقی پارچه آن را تمیز کنید. این کار مانع از کدر شدن تدریجی پارچه می شود. آب به تنهایی باعث پوسیدگی ، بوی بد و کثیف شدن مبل می شود. شامپو فرش بهترین مواد برای تمیز کردن مبل است.

گردگیری و تمیز کردن مبل افزایش عمر مفید مبلمان کلاسیک

یک پیمانه شامپو فرش به همراه نیم لیتر آب گرم بهترین ترکیب برای شستن و تمیز کردن پارچه مبل ها است. برخی دیگر برای تمیز کردن مبل خود از بخار شور استفاده می کنند. اما باید حواستان باشد که بخار شور مقداری بخار را وارد لایه های زیرین مبل می کند. این نم و رطوبتی که وارد می شود ممکن است پس از مدتی باعث پوسیده شدن مبل شود. پس در مقدار بخار وارد شده به مبل خیلی دقت کنید.

استفاده از آب برای تمیز کردن پارچه جیر نیز باعث خرابی می شود. بنا بر این باید در تمیز کردن آن ها از مقداری سرکه و یک پارچه تمیز استفاده کرد. این ترکیب نیز لکه های قهوه ای در اثر ریختن چای ، قهوه و .. را از بین می برد.

استفاده از آب برای تمیز کردن پارچه افزایش عمر مفید مبلمان کلاسیک

قسمت های چوبی همه مبل های استیل و کلاسیک نیز به راحتی با دستمال تمیز و خشک و یا کمی مرطوب تمیز می شود. همچنین می توانید از پارافین و یا روغن های مخصوص چوب مبل ها استفاده کنید.

البته بهتر است به صورت دوره ای از خدمات حرفه ای مبل شویی نیز بهره مند شوید


instagram vista افزایش عمر مفید مبلمان کلاسیک

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *