آینه های دکوراتیو

مبل بیولند

امروزه تنوع بسیار زیادی از آینه­ ها در اشکال مختلف وجود دارد که هرکدام کاربرد و سبک مخصوص به خود را دارد. نوعی از آینه­ ها به شکل دیوار پوش هستند که برای پوشش دیوار فضای پذیرایی یا نشیمن یا حتی روی درب­های کمد و بخشی از حمام و سرویس بهداشتی بکارمی­روند. آینه­ های آنتیک که روی آن­ها انواع پتینه و یا دکوپاژ انجام شده است .

آینه های دکوراتیو

آینه­ های دکوراتیو که با توجه به سبک دکوراسیون و سلیقه افراد مورد استفاده قرار می­گیرند. و با توجه به هزینه کم تاثیرات جذابی  در دکوراسیون دارد . آینه  نور را منعکس و فضا را روشن تر و درخشان تر می­کند . انواع مختلف آن می­ تواند به عنوان یک اثر هنری باشد، علاوه بر این به کارگیری آینه در سالن­ هایی که بدون پنجره هستند کمک می کند فضا دلبازتر و بزرگ­تر دیده شود .

امروزه تنوع بسیار زیادی از آینه­ ها در اشکال مختلف وجود دارد که هرکدام کاربرد و سبک مخصوص به خود را دارد. نوعی از آینه­ ها به شکل دیوار پوش هستند که برای پوشش دیوار فضای پذیرایی یا نشیمن یا حتی روی درب­های کمد و بخشی از حمام و سرویس بهداشتی بکارمی­روند. آینه­ های آنتیک که روی آن­ها انواع پتینه و یا دکوپاژ انجام شده است .

آینه­ های پازلی که کنار یکدیگر مرتب می­شوند و به شکل های لوزی یانگینی یا خشتی و ….  وجود دارند . تایل های آجری آینه که نصب راحتی دارند و به جای کاشی کاری معمولا در سرویس بهداشتی استفاده می­ شوند آینه­ های آبشاری که مخصوص فضاهای کلاسیک هستند و کنار هم چسبیده می ­شوند آینه­ های سندبلاست که طرح دار هستند و قستی از ان­ها مات شده است.

آینه­ های گرد در ابعاد مختلف بصورت تک یا مجموعه ای کنار هم و گاهی نیز یک آینه قدی با قاب های عریض که به فضا عمق می­دهند.از نظر فنگ شویی هم آینه نماد آب است و حس آرامش و تازگی را ایجاد میکند و دربهبود حالات روانی افراد منزل تاثیرفوق العاده ای دارد .

سنگ ها در دکوراسیون

sang antic آینه های دکوراتیو
antic decorasion

استفاده از سنگ در دکوراسیون که گرایش جدیدی نیست و روشی رایج برای تزیئن محیط خانه است که هیچ وقت از داشتن آن خسته نمی­شوید . سنگ با القای حس طبیعیت و بافت قدرتمند و سهولت در نگهداری یکی از دلایل استفاده از سنگ در ایجاد یک دکوراسیون مطلوب است که با خلاقیت می­توانید آن را درقسمتهای مختلف منزل به کار ببرید.

کف پوش مناسب

purqet آینه های دکوراتیو
پارکت در دکوراسیون

کف پوش مناسب برای هر دکوراسیون و سبک متفاوت خواهد بود و علاوه بر دوام و زیبایی باید ازاستانداردهای ایمنی برخوردار باشد.هرکدام از کف پوش ها مزایا و معایبی دارند که باید برای هرجایی کف پوش مناسب خودش انتخاب شود.کف پوش ها یکی از موثرترین سطوح برای  ایجاد حس و روح درفضا هستند که اگر درست انتخاب شوند به راحتی میتوانند فضای گرم و صمیمی و یا سرد و یا اداری را به وجود بیاورند .به همین دلیل باید هر نوع کف پوشی را بخوبی شناخته باشید . یکی از انواع کف پوش نوع سرامیکی است که  اندازه و طرح های متنوع دارد و تمیز شدن آن بسیار راحت است .

اما معمولا بخاطر حس سرما مخصوصا در روزهای سرد و یا لغزنده بودن آن برای هر منزلی مناسب نیست. کفپوش های لمینت که علاوه بر قیمت مناسب و نصب راحتی که دارند طول عمر بالایی دارند و دراکثر منازل به چشم میخورند.کف پوش های اپوکسی که جز جدیدترین کف پوش ها هستند قیمت بالاتر و نصب سخت تری دارندو به دلیل مقاومت بالا در برابر آلودگی و گرما و سایش برای مکان های عمومی مثل فضای ورزشی مناسب هستند اما در یکسری از منازل هم کاربرد دارند .

کف پوش های پارکت جز قدیمی ترین کف پوشها هستند باعث حس گرما درفضا میشوند و نظافت راحتی دارند اما در هر شرایط آب و هوایی مناسب نیستند چون به رطوبت حساس هستند . کف پوش های سه بعدی پلی اورتان که زیبایی منحصر به فرد آنها درمقابل قیمت و نصب سخت آنها قابل قبول است که بسیاربرای حمام و سرویس بهداشتی مناسب هستند.

 با فضاهای که دوست نداریم چکار کنیم

برای داشتن یک دکوراسیون خوب گاهی باید موانع را به فرصت تبدیل کرد. مثلا وجود زیرپله یا ستون ها یا حتی گوشه های کنج که ممکن است. در هر فضایی وجود داشته باشند و امکان تغییر آنها نباشد. می توانند با اجرای ایده های جالب فضا را از یکنواختی خارج کرد.

شوفاژ ها که دراکثر منازل به عنوان سیستم گرمایش وجود دارند ممکن است در جای مناسب نباشند یا ظاهر خوبی نداشته باشند. که میتوان شوفاژها را کاور کرد و آن ها را به یک کنسول تبدیل کرد .با توجه  سبک دکوراسیون میتوانید از انواع چوب و آینه وبا تم های رنگی متفاوت استفاده کنید البته توجه داشته باشید برای کاور شوفاژها طرح و جنسی  انتخاب کنید که از زیر بسته نباشد و حتی دارای شیار یا منافذی برای عبور جریان هوا باشد معمولا بهترین گزینه استفاده از چوب است که به گرما مقاوم است و مشکلی پیش نمی آید.

فضای زیرپله که  قابلیت خاصی برای آن تعریف نشده است و معمولا به عنوان انباری استفاده میشود .برای اینکه این فضا بهتر استفاده کنید میتوانید آن را به یک باغچه کوچک یا تراریوم تبدیل کنید .یا آن را بصورت یک دفتر کار خانگی استفاده کنید ویا با  کمی خلاقیت به صورت کتابخانه دکور کنید .کسانی که حیوان خانگی دارند میتوانند قسمتی از آن را بصورت خانه برای حیوانات خانگی درنظر بگیرید.

ستون ها

ستون های که قابل تغییرو یا جابجایی نیستند یا گوشه های پرت که کارایی ندارند. اگر به خوبی راهکار ارائه نشود و سازگاری با دکوراسیون پیدا نکند میتواند مزاحم همیشگی منزل شما باشد. ستون ها را میتوانید با یک پارتیشن ترکیب و جداکننده فضا درنظربگیرید.

اگر ستون درنزدیکی آشپزخانه است آن را به آشپزخانه ارتباط دهید که عنصر اضافه نباشد. مثلا به عنوان قفسه بار استفاده شود یا اگر ستون در آشپزخانه یا خیلی نزدیک به فضای آشپزخانه بود. میتوان به عنوان میزغذاخوری یا جزیره آشپزخانه آن را دیزاین کرد.

گاهی اوقات هم میتوان اطراف ستون را بست و به عنوان کمد از آن استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که در این مورد شکل درب و نحوه باز شدن آن توجه کنید. یکی دیگر از روش های استفاده مطلوب از ستون ها  دکور آن با عناصر مختلف است . مانند آینه یا باکس گل با گیاهان رونده است .

اگر فضای منزل کوچک است به راحتی میتوان ستون را به یک شلف و قفسه  تبدیل و از فضا استفاده  کرد. ویا با نورپردازی ساده که خیلی هزینه ندارد به بهترین شکل دیزاین شود .اگر فاصله بین ستون و دیوار کم است یا دو ستون در نزدیکی هم قرار دارند آن جا را میتوان به یک جای دنج  برای نشیمن تبدیل کرد..در پوشاندن ستون ها و تبدیل به فضایی کاربردی از انها هم میتوان استفاده کرد. مثلا میتوان آن را به شکل کتابخانه دکور کرد. گاهی نیازی نیست ستون ها را بپوشانیم یا تلاش کنیم دیده نشوند. با کمی خلاقیت میتوان ستون ها را  با متریال مختلف تغییر داد. و به عنوان نقطه کانوین فضا استفاده کرد.

پاراوان یا پارتیشن

partition آینه های دکوراتیو
Screen or partition

برعکس مطلب قبل که توضیح داده بودیم. اگر یک فضا دارای قسمت های پرت بود چطور از آنها استفاده کنیم. گاهی اوقات فضای ما یکدست و بدون هیچ جدا کننده است. که برای تفکیک فضا میتوان از پاراوان یا پارتیشن استفاده کرد. استفاده از پارتیشن و یا پاراوان به شکل صحیح علاوه بر جداسازی فضا جنبه زیبایی در طراحی دکوراسیون خواهد داشت .

پاراوان های موجود در بازار در دو نوع پایه دار وبدون پایه هستند. هر دو نوع معمولا از سه یا چهار لنگه که با لولا به هم متصل هستند. که به صورت موقت دو فضا را از هم تفکیک میکنند . نکته مثبت آنها این است که قابلیت جابجایی دارند و هر جاکه لازم باشد میتوانید ازآنها استفاده کنید.

پارتیشن ها متحرک نیستند. و درهرجایی که لازم است باید ساخت و فیکس بشوند . ظاهر پارتیشن ها متفاوت و خلاقانه است و میتواند قفسه بندی داشته باشد. درشرایطی که سالنی دیوار کانونی مناسب نداشت میتوان برای نصب تلویزیون از پارتیشن استفاده کرد. یا حتی میتوان با پارتیشن برای قسمت جاکفشی  در ورودی منزل یک فضای خصوصی ایجاد کرد.

 

بهره گیری از شیشه و هنر آینه کاری از سده های پیشین در کشور ما رایج بوده است. می توان با استفاده از تکنیک هایی که متریال اصلی آنها شیشه است زیبایی فضا را دوچندان نمود. احتمالاً نمونه های بسیار قدیمی آینه کاری را در اماکن مذهبی و تاریخی مشاهده کرده باشید. اما امروزه در تمامی فضاهای شخصی، سالن های نمایش، سالن پذیرایی و یا هر مکانی که قصد ارتقاء جلوه بصری آن را داشته باشید می توانید از این هنر بهره بگیرید.

 

به جهت تولید آینه های دکوراتیو از چه متریالی کمک گرفته میشود

متریال استفاده در آینه ها اغلب جیوه است. اما گاهی به منظور ارتقاء درخشندگی و زیبایی آینه برای کاور نمودن سطح پشتی آن از نقره بهره می گیرند. در حال حاضر به علت تنوع محصولات کاربران می ‌توانند آینه ها را در طیف رنگ های دودی، سفید، طلایی و غیره خریداری کنند.

به منظور تولید آینه دکوراتیو مدرن عموما از پلکسی گلاس یا شیشه کمک می ‌گیرند. محصولاتی که از شیشه تولید میشود واجد درخشندگی بالاتری در قیاس با نمونه ‌هایی پلکسی گلاس هستند. اما از آنجایی که از لحاظ وزنی سنگین تر می شوند ریسک آسیب و شکستگی در آنها بیشتر خواهد بود. ضمن آنکه این موضوع سبب تنوع کمتر و افزایش قیمت در آنها نیز خواهد شد.

اما آینه های دکوراتیوی که برای تولید آنها از پلکسی گلاس استفاده واجد وزن پایین تری هستند. از لحاظ مقاومت و طول عمر نیز نمونه های مناسب تری به شمار می روند. ضمن آن که به علت تنوع رنگی و هزینه کمتر گزینه اقتصادی تری برای مشتریان خواهند بود. این محصولات اغلب با ضخامتی حدود 3 الی 5 میلی متر تولید می شوند.

آینه کاری آینه های دکوراتیو
آینه کاری

نتیجه بهره گیری از این محصولات در محیط

جالب است بدانید که بکارگیری آینه های دکوراتیو در منزل و فضاهای عمومی می تواند آپشن های متعددی را به دنبال داشته باشد. در ادامه به شرح چند موردی کلیدی می ‌پردازیم :

  • ارتقاء جلوه بصری و زیبایی فضا
  • برطرف نمودن فضای خالی دیوارها و یا سقف
  • سبب ایجاد هماهنگی بیشتر بین المان ها و اکسسوری های موجود در فضا می شود. (با انتخاب صحیح و رنگ متناسب)
  • ارتقاء نور و روشنایی در قسمت‌هایی که فاقد پنجره و نور طبیعی هستند.
  • ایجاد محیطی آرامش بخش و افزایش بار مثبت محیط. ( به علت افزایش نوردهی و ایجاد حالتی صمیمانه سبب می شوند تا محیط از حالت رسمی و خشک خارج شود.)
  • بزرگتر نشان دادن محیط . (هنگامی که از آینه های دکوراتیو استفاده می کنیم فضا بزرگتر از آنچه که هست میباشد.)
  • برطرف نمودن نقص ها و عیوب دیوار و سقف. ( آینه ها گزینه بسیار خوبی برای کاور نمودن ترک، درز و عیوب دیوار ها هستند.)
آینه های دکوراتیو آینه های دکوراتیو
آینه های دکوراتیو

سخن و نکته پایانی

بهره گیری از این مدل آینه ها یک انتخاب هوشمندانه به جهت ایجاد تغییر و افزایش جذابیت در فضا محسوب می شود. اما توصیه ما این است که در حین انتخاب به نوع دکوراسیون، هارمونی رنگی، متراژ و دیگر اکسسوری های موجود در فضا دقت کنید. چرا که در این صورت نتیجه نهایی راضی کننده تر خواهد بود. بدین منظور می توانید از کارشناسان و یا مشاورین ما کمک بگیرید.

 

در این مقاله درباره انواع آینه های دکوراتیو ،آینه ، پاراون یا پارتیشن ، ستون ، کف پوش اشاره کردیم

instagram vista 1024x328 آینه های دکوراتیو
مبل ویستا را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب بیشتر

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *