معرفی سبك‌های جدید مبلمان سنتی و مدرن با تركیبی از چوب، فلز و پلیمر

یكی از وسایل زندگی امروزی مبلمان است كه تقریباً در همه منازل سبك‌های مختلفی از آن به چشم می‌خورد. مبلمان می‌تواند از جنس چوب، فلز، پلیمر یا تركیبی از این متریال‌ها باشد. این‎كه تركیب ست مبلمان چوبی، فلزی و پلیمری چگونه باشد و هر تركیب برای چه فضاهایی مناسب است، موضوع این مقاله است كه مبل ویستا شما را به ادامه مطالعه مقاله دعوت می‌كند تا اطلاعاتی جامع‌تری در رابطه با تركیب مبل چوبی و فلزی، یا چوبی و پلیمری و كاربرد آن‌ها بدست آورید و در انتخاب مبلمان مناسب با توجه به فضایی كه قرار است از آن استفاده كنید و با توجه به بودجه‌تان، بهترین خرید را انجام دهید. بنابراین اگر نیاز دارید تا بدانید تركیب ست مبلمان چوبی، فلزی و پلیمری چیست در ادامه این متن با ما همراه باشید!

مبلمان کلاسیک و پلیمری ساخته‌شده به سبك نیمه‌استیل سبك‌های جدید مبلمان سنتی و مدرن با تركیبی از چوب، فلز و پلیمر
مبلمان کلاسیک و پلیمری ساخته‌شده به سبك نیمه‌استیل

چگونگی تركیب ست مبلمان چوبی، فلزی و پلیمری

به طور كلی تركیب ست مبلمان چوبی، فلزی و پلیمری به این صورت است كه در ساخت مبلمان یا از متریال چوب و فلز و یا از متریال چوب و پلیمر استفاده می‌شود. هر یك از این متریال‌ها می‌توانند در ساخت سبك‌های مختلف مبلمان از جمله سنتی و مدرن به كار روند و تركیب‌های گوناگونی را به وجود آورند كه هر تركیب دارای ویژگی‌های خاص خود است كه برای فضای به خصوصی استفاده می‌شود.

مبلمان ساخته‌شده از چوب و فلز

   متریال چوب و فلز یكی از قدیمی‌ترین متریال‌های به كار رفته در ساخت مبلمان است كه سبك‌های متفاوتی را ایجاد می‌كند و مخاطبان خاص خود را دارد. تنوع رنگ، سبك، شكل ظاهری و تزئینات در مبلمان ساخته‌شده از چوب و فلز زیاد است. چوب به عنوان یك عنصر گرم و سنتی در كنار فلز به عنوان یك عنصر سرد و مدرن، تركیب متعادلی ایجاد می‌كند كه می‌تواند مبلمان سنتی یا مدرن را به شكل زیبایی به وجود آورد. چوب با داشتن قابلیت تراش و پذیرش شكل‌های گوناگون می‌تواند نقوشی را به صورت منبت‎كاری، معرق‌كاری و تزئینات دیگر بپذیرد و با انواع سلیقه‌ها هماهنگ شود.

مبلمان و دكوراسون سبك روستیك سبك‌های جدید مبلمان سنتی و مدرن با تركیبی از چوب، فلز و پلیمر
مبلمان و دكوراسون سبك روستیك

كاربرد فلز

كاربرد فلز همچنین در ساخت مبلمانِ تركیبی چوب و فلز به مبلمان استحكام می‌بخشد. بنابراین مبلمانی كه با متریال چوب و فلز و روكشی از پارچه یا چرم ساخته می‎شود، می‌تواند انواع سبك‌های كلاسیك، نئوكلاسیك، استیل، نیمه‌استیل و راحتی را در شكل‌های مختلف از جمله چستر، كابریول، انگلیسی، فوتون، لاوسیت و … بپذیرد و در مكان‌هایی مانند سالن پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق خواب، دفتركار، مكان‌‎های اداری و … استفاده شود.

تركیب چوب و فلز

تركیب چوب و فلز همچنین می‌تواند سبك مدرنی از مبلمان را ایجاد كند كه در فضاهای صنعتی استفاده می‌شود. فضاهای صنعتی منظور فضاهایی با سقف‌های بلند و متریال‌های به كار رفته از مصالح ساختمانی مانند آجر، فلز و چوب و … به شكل عیان، بدون پوشش و قابل دید است.

این فضاها از آنجا برای زندگی مرسوم شدند كه پس از تعطیلی كارخانه‌ها و سوله‌ها در اروپا به دلیل گران‌بودن نیروی انسانی برای تولید محصولات و انتقال آن‎ها به كشورهایی كه نیروی انسانی در آنجا ارزان‌تر بود، به حالت خالی و بدون استفاده ماندند ولی پس از گسترش شهرها و افزایش جمعیت دوباره برای زندگی مورد استفاده قرارگرفتند. ویژگی بارز سبك صنعتی این است كه رنگ‌های روشن و شاد در آن كاربرد ندارد و برعكس از رنگ‌های تیره، خنثی و طبیعی استفاده می‌شود. برای گرمی بخشیدن به فضای سرد صنعتی، از رنگ‌های قهوه‌ای و خرمایی استفاده می‌گردد. همچنین می‌توان به شكل جسورانه‌ای از تركیب رنگ سفید و خاكستری برای ایجاد گرمی به فضاهای سرد صنعتی استفاده نمود.

مبلمان ساخته شده از چوب و فلز مناسب برای فضاهای صنعتی سبك‌های جدید مبلمان سنتی و مدرن با تركیبی از چوب، فلز و پلیمر
مبلمان ساخته شده از چوب و فلز مناسب برای فضاهای صنعتی

 

نكات مهم در مورد چوب و فلز در تركیب ست مبلمان چوبی، فلزی و پلیمری

اگر انتخاب شما برای مبلمان منزل، ست مبلمان چوب و فلز است نكات زیر را به خاطر بسپارید:

مدل‌های مختلف مبلمان ساخته شده از چوب و فلز در مبلمان صنعتی سبك‌های جدید مبلمان سنتی و مدرن با تركیبی از چوب، فلز و پلیمر
مدل‌های مختلف مبلمان ساخته شده از چوب و فلز در مبلمان صنعتی

مبلمان ساخته‌شده از چوب و پلیمر

نیاز به حفظ طبیعت و محیط‌زیست، متخصصان حوزه لوازم خانگی، مبلمان و دكوراسیون را بر آن داشت تا از مصالحی برای ساخت ملزومات استفاده كنند كه بیشترین تشابه را با عناصر طبیعی داشته‌باشند و در عین‌حال ساخته دست بشر و مصنوعی باشند تا آسیب كمتری به طبیعت وارد شود. از اینرو از عنصری به نام پلیمر استفاده كردند كه ظاهری شبیه چوب دارد با این‎حال دارای تفاوت‌های اساسی با چوب است و محاسن بسیاری دارد. پلیمر ماده‌ای از جنس رزین است كه به صورت مصنوعی تهیه می‌شود.

هرچند كه می‌توان از رزین طبیعی نیز استفاده نمود. رزین ماده‌ای چسبناك و تركیبی است كه یا به صورت طبیعی وجود دارد یا به صورت مصنوعی ساخته‌می‌شود ولی به تدریج حالت ژلاتینی خود را از دست می‎دهد و سخت می‌شود. رنگ طبیعی رزین كه در ساخت مبلمان پلیمری از آن استفاده می‎گردد، از قهوه‌ای روشن تا قهوه‌ای تیره در نوسان است. از معایب مبلمان پلیمری این است كه فاقد امكان دریافت نقوشی است كه مبلمان چوبی می‌پذیرد و همچنین استحكام آن به اندازه مبلمان چوبی نیست. ولی مبلمان چوب و پلیمر دارای محاسنی به شرح زیر است:

  1. تنوع در شكل، رنگ(طلایی، گردویی، سفید، صدفی، مسی، دودی، نقره‌ای و …)
  2. قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  3. قابلیت شستشو
  4. تولید در ابعاد و اندازه‌های گوناگون با توجه به مكان مورد استفاده
  5. مونتاژ به شكلی آسان
  6.  حمل‌ونقل آسان
  7. مقاومت بالا در مقابل رطوبت، پوسیدگی و زنگ‌زدگی
  8. مقاوم در مقابل انواع شرایط آب‌وهوایی
  9. مقاومت در مقابل ضربه و آسیب‌های فیزیكی
  10. مناسب برای منازل، رستوران‌ها، كافی‌شاپ‌ها، تالارها، سالن‌های همایش، هتل‌ها، ادارات و سایر مكان‌ها
  11. مناسب برای افرادی كه زیاد جابجایی منزل یا محل كار دارند
  12. وزن كمتر
  13. هزینه تولید كمتر

نكات تكمیلی در مورد چوب و پلیمر در تركیب ست مبلمان چوبی، فلزی و پلیمری

در رابطه با مبلمان پلیمری باید گفت همانند مبلمان چوبی امكان ساخت و اجرا در انواع سبك‌ها و طرح‌ها را دارد ولی به دلیل این‌كه امكان ایجاد نقوش كه در مدل‌های منبت‌كاری شده مبل‌های چوبی شاهد آن هستیم، امكان دریافت نقوش را ندارد نمی‌تواند به صورت سلطنتی طراحی و اجرا شود. اما از آن‌جایی كه با انتخاب مبلمان پلیمری، آسیب كمتری به طبیعت و قطع درختان وارد می‌شود، گزینه مناسب‌تری برای انتخاب مبلمان محسوب می‌شود. این مزیت در مقابل افت قیمتی كه نسبت به مبلمان چوبی دارد، بسیار چشم‌گیر است. بنابراین می‌توان با انتخاب مبلمان پلیمری هم به حفظ محیط‌زیست كمك نمود، هم در هزینه‌ها كاهش ایجاد كرد و هم از مبلمانی استفاده كرد كه مقاومت زیادی در مقابل شرایط اقلیمی و ضربه و آسیب دارد.

 

و در آخر مبلمان ویستا ضمن دادن اطلاعات در خصوص مبلمان پلیمری هیچ گونه مواد پلیمری در تولیدات خود بکار نمی برد چون معتقد می باشد اصالت و زیباییی در مبلمان چوبی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *