چیدمان مبلمان کلاسیک در دکوراسیون داخلی

مبل

چیدمان مبل کلاسیک

مبل های یک خانه از اولین و مهم ترین پارامترها برای دکوراسیون منزل به شمار می روند.

با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی چیدمان مبلمان کلاسیک در دکوراسیون داخلی بپردازیم :

مبلمان مبنباتور چیدمان مبلمان کلاسیک در دکوراسیون داخلی

هر کدام از انواع مبل ها دنیای مختص به خود را دارند. از همین رو نحوه چیدمان آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است. استفاده از مبلمان در بیشتر خانه های امروزی جزو لاینفک دکوراسیون شده است. افراد با توجه به سلیقه و هزینه ای که می توانند برای خرید مبلمان پرداخت کنند و همچنین سبکی که می خواهند برای دکوراسیون منزل خود داشته باشند اقدام به خرید انواع مختلف مبلمان می‌کنند. در این بین یکی از سبک هایی که طرفداران زیادی را به سمت خود کشانده است مبل های کلاسیک است.

بسیاری از خانواده ها تمایل دارند که از این مبل ها در دکوراسیون منزل خود استفاده کنند. زیرا زیبایی و ظاهر چشمگیر این مبل‌ ها دکوراسیون منحصر به فردی را برای منازلشان به وجود می آورد. یکی دیگر از سبک های مبلمان ، مبلمان استیل می باشد.

مبلمان استیل از مبل های بسیار پر طرفدار در میان مردم است. ابعاد این مبل نسبت به سایر انواع مبلمان بزرگ تر است. به همین نسبت چیدمان آن ها نیز در منزل سخت تر می باشد. اما با در نظر گرفتن چند نکته می توان دکوراسیون داخلی زیبایی ایجاد کرد.

انتخاب دکوراسیون زیبا و اصولی ، نحوه چیدمان مبلمان و دیگر وسایل خانه امر بسیار مهمی است. برخی افراد به دلیل نداشتن آگاهی کافی و صرفا طبق سلیقه خود ، منزل شان را طوری دیزاین می کنند که هیچ تطابقی میان وسایل احساس نمی شود. در نتیجه نمای خانه بسیار ناهماهنگ به نظر می رسد.

تفاوت دکوراسیون مبل راحتی با مبل استیل و کلاسیک:

با توجه به شکل ظاهر و استایل مبلمان کلاسیک و یا استیل می توان گفت که آن ها بهترین انتخاب برای انواع دکوراسیون های شیک ، رسمی ، مجلل و کلاسیک به شمار می روند. اما از مبل های راحتی برای چیدمان دکوراسیون های مدرن استفاده می شود. باید توجه داشت که هیچ مانعی برای چیدمان مبلمان کلاسیک و راحتی در کنار همدیگر وجود ندارد.

مبلمان سومیا چیدمان مبلمان کلاسیک در دکوراسیون داخلی

چه بسا اگر فضای کافی داشته باشید می توانید بخشی از خانه را به مبلمان راحتی و دکوراسیون مدرن اختصاص دهید. همین طور بخش سالن پذیرایی خانه را که مناسب مهمان است می توانید به دکوراسیون رسمی و مجلل تبدیل کنید.

تعداد نفرات مبلمان :

شما می‌توانید به راحتی انواع مختلف مبلمان با طرح‌های متنوع را از بازار تهیه کنید.

مبلمان استیل و مبل‌های راحتی عموماً در سه مدل هفت نفره و هشت نفره و نه نفره در بازار یافت می‌شوند. مبلمان راحتی هفت نفره از یک کاناپه سه نفره با یک کاناپه دو نفره و دو عدد تک نفره تشکیل می‌شوند.

غذاخوری چیدمان مبلمان کلاسیک در دکوراسیون داخلی

که این گزینه می تواند به 2 عدد کاناپه سه نفره و 2 عدد مبل تک نفره که جمعا 8 نفره می باشد نیز در بازار مشاهده کرد که در مبلمان استیل و کلاسیک از 4 عدد تک نفره با 1 عدد کاناپه سه نفره در بازار دیده می شود. که شیک تر و کاربردی تر در چیدمان می باشد. سرویس مبلمان 9 نفره با اضافه شدن دو صندلی مهمان تکمیل شده است که آن را تبدیل به سرویس مبلمان 9 نفره می کند.

ست های هفت نفره و نه نفره مبلمان کلاسیک :

مبلمان کلاسیک عموما به دو گروه تقسیم می شوند. دسته ای از آن ها در ست های هفت نفره و دسته دیگر در ست های نه نفره وارد بازار می شوند. شما با استفاده از مبل های کلاسیک هفت نفره می توانید به یک دکوارسیون مربعی شکل به ساده ترین حالت ممکن دست پیدا کنید.

مبلمان هانا چیدمان مبلمان کلاسیک در دکوراسیون داخلی

تعداد مبل ها به صورت فرد یعنی هفت نفره و یا نه نفره می باشد. یعنی یک کاناپه سه نفره، چهار عدد مبل تکی شامل یک سرویس مبل هفت نفره است. و ست نه نفره از چهار عدد مبل تک نفره ،یک عدد کاناپه سه نفره و دو عدد صندلی میزبان به صورت ترکیبی بهره گرفته است.

این امر برای مبل های سرویس نه نفره نیز ادامه دارد. البته تعداد این سرویس فرد است. اما عموما تعداد صندلی ها با عددی زوج در اختیار شما قرار می گیرد. چیدمان قرینه ، یکی از راهکارهای ارائه شده برای سرویس مبل های کلاسیک هفت نفره و نه نفره به شمار می آید. با استفاده از پاف های کنار مبلی و صندلی های عثمانی می توانید این چیدمان های نه نفره و هفت نفره را بیشتر کنید.

ست کردن مبل کلاسیک و میز تلویزیون :

باید توجه داشته باشید که ست کردن مبلمان و میز تلویزیون از ضروری ها است.

یعنی در صورتی که مبلمان کلاسیک دارید باید حتما از میز تلویزیون به سبک کلاسیک استفاده کنید تا همخوانی میان وسایل ها ایجاد شود.

میز تی وی چیدمان مبلمان کلاسیک در دکوراسیون داخلی

اگر از آن دسته افرادی هستید که به طرح‌های شلوغ علاقه‌ دارید و از مبلمان سلطنتی و کلاسیک استفاده می‌کنید می‌توانید میز تلویزیون‌های چوبی را که دارای منبت‌کاری هستند و طرح شلوغی دارند انتخاب کنید. همچنین می‌توانید رنگ مبلمان و میز تلویزیون را همرنگ و یا از رنگ‌های مکمل یکدیگر انتخاب نمایید.

یکی دیگر از مواردی که باید در ست کردن مبلمان و میز تلویزیون توجه داشت اندازه و ابعاد آن‌هاست. شما باید اندازه هر دو را متناسب با ابعاد منزل در نظر بگیرید. اگر محیط بزرگی دارید بهتر است از مبلمان 9 نفره و سبک‌های استیل و نیمه استیل استفاده کنید. همین طور باید اندازه میز تلویزیون را نیز بزرگ انتخاب نمایید. البته در درجه اول ابعاد میز تلویزیون بستگی به ‌اندازه تلویزیون دارد و نباید کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از آن انتخاب شود.

انتخاب پرده مناسب با مبلمان کلاسیک :

ست بودن پرده و مبلمان یک خانه باعث می شود توازن و تعادل کاملی در دکوراسیون آن منزل ایجاد شود. رنگ و مدل پرده‌های اتاق نشیمن نقش فوق‌ العاده‌ای در زیبایی منزل دارند. بهتر است بدانید که جنس و بافت ، نوع سبک و رنگ پرده باید با مبلمان منزل هماهنگ باشد.

بهتر است نگاهی به سبک دکوراسیون داخلی منزلتان و نوع مبلمان خود بیندازید. اینکه مبل‌های شما سبکی کلاسیک دارد یا مدرن روی انتخاب پرده‌های شما مؤثر است.

مبلمان چیدمان مبلمان کلاسیک در دکوراسیون داخلی

حال سه رنگ هماهنگ با مبلمان خود را انتخاب کنید. اگر مبلتان طرح‌‌های مختلفی دارد، بهتر است به دنبال رنگ‌هایی باشید که در طرح‌های مبلمان به کار رفته است، نه رنگ اصلی مبل‌هایتان. بهتر است از رنگ‌هایی با طیف رنگی مشابه استفاده کنید. اگر به پارچه ‌های طرح دار علاقه دارید، سعی کنید طرح‌هایی انتخاب کنید که با طرح پارچه مبلمان شما هماهنگی داشته باشد.

در مطلب چیدمان مبلمان کلاسیک در دکوراسیون داخلی ما به تفاوت دکوراسیون مبل راحتی با مبل استیل و کلاسیک ، انواع ست ها و تعداد نفرات مبلمان ، ست کردن مبل کلاسیک و میز تلوزیون ، انتخاب پرده مناسب با مبلمان کلاسیک اشاره کرده ایم. امیدواریم مطالب مفید باشند.


instagram vista چیدمان مبلمان کلاسیک در دکوراسیون داخلی

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *