فوم سرد یا اسفنج برای مبلمان مناسب می باشد؟

فوم سرد یا اسفنج برای مبلمان مناسب است

فوم سرد یا اسفنج?

زمانی که می خواهید یک مبلمان مناسب برای خودتان خریداری کنید، حتما می خواهید بدانید که چه متریالی در آن مبل به کار رفته است. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید مبلمان به آن توجه داشته باشید، نوع نشیمن مبلمان می باشد. امروزه بسیاری از فروشندگان از فوم سرد یا اسفنج برای مبلمان استفاده می کنند.

اگر تا به حال برای خرید مبلمان به فروشگاه ها مراجعه کرده باشید، حتما نام فوم سرد یا اسفنج برای مبلمان را شنیده اید؛ اما سوال و ابهامی که همیشه برای شما مطرح بوده است، این است که کدام از این دو مورد برای مبلمان مناسب هستند؟ در ادامه این مقاله قصد داریم شما را به طور کامل با فوم سرد و اسفنج مبلمان آشنا کنیم.

فوم سرد یا اسفنج برای مبلمان مناسب می باشد؟ فوم سرد یا اسفنج برای مبلمان مناسب می باشد؟
فوم سرد یا اسفنج برای مبلمان مناسب می باشد؟

کدام یک برای مبلمان بهتره فوم سرد یا اسفنج؟

زمانی که می خواهید یک دست مبل برای خودتان خریداری کنید، باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. مثلا اینکه زمانی که روی مبل می نشینید، آیا احساس راحتی دارید؟ آیا مبل مورد نظر شما می تواند دوام خوبی داشته باشد؟

به هر حال پارامترهای مختلفی وجود دارند که شما باید در هنگام خرید مبلمان به آن ها توجه داشته باشید. شاید یکی از مهم ترین این نکات، انتخاب پوششی است که درون مبل قرار می گیرد. فوم سرد یا اسفنج دو نوع پوششی هستند که در مبل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این دو پوشش، بسیار مناسب هستند، به شرطی که بهترین نوع آن ها مورد استفاده قرار گیرد.

فوم سرد؛ یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت مبلمان

امروزه بسیاری از مبلمان های ساخته شده در کارگاه های مختلف، با فوم سرد به تولید می رسند. اگر برای خرید مبل اقدام کرده باشید، حتما نام فوم سرد را شنیده اید.فوم هایی که برای مبلمان مورد استفاده قرار می گیرند، به دو نوع زیر تقسیم بندی می شوند.

فوم گرم:

از یک سری از مواد شیمیایی به تولید رسیده است که این مواد شیمیایی در یک کوره گرم محکم می شوند و می توانند به عنوان یک فیبر منسجم مورد استفاده قرار گیرند.

فوم سرد:

با کمک یک سری از مواد شیمیایی تولید می شود و پس از آماده سازی، در کوره هوای سرد قرار می گیرد. در واقع، نحوه محکم شدن فوم سرد با نحوه محکم شدن فوم گرم تفاوت دارد. با توجه به اینکه فوم های سرد در کوره های سرما تولید می شوند، دارای استحکام و طول عمر بیشتری نسبت به فوم های گرم می باشند.

فوم سرد یا اسفنج برای مبلمان فوم سرد یا اسفنج برای مبلمان مناسب می باشد؟
فوم سرد یا اسفنج برای مبلمان

مراقب فوم های سرد بی کیفیت باشید!

همانطور که ذکر شد، فوم های سرد از یک سری از ترکیبات شیمیایی به تولید می رسند و از این جهت می تواند تنوع زیادی داشته باشند. امروزه به دلیل افزایش قیمت فوم های سرد، فوم های مختلفی به تولید رسیده اند که دارای قیمت پایین تری نسبت به محصولات مشابه می باشند.

فوم های دارای قیمت پایین، معمولا بی کیفیت هستند و دوام خوبی ندارند. یکی از مشکلات رایجی که در فوم های سرد و مبلمان های دارای این نوع فوم وجود دارد، این است که نمی توان به طور دقیق فوم های سرد بی کیفیت و با کیفیت را تشخیص داد. به همین خاطر توصیه می کنیم که حتما از فروشگاه های معتبر برای خرید فوم سرد استفاده کنید.

استفاده از یک فوم سرد با کیفیت نه تنها برای مبلمان خوب نیست، بلکه جزء بهترین پوشش هایی است که می توان برای مبلمان خریداری کرد. پس در خرید فوم سرد برای مبلمان شک نکنید. این فوم ها دارای طول عمر بالایی هستند و کمتر با مشکل تو رفتگی مواجه می شوند.

اسفنج؛ دارای تنوع کمتر و مرغوبیت بیشتر

به عنوان یک ابزار آشنا برای پوشش دهی مبلمان ها شناخته می شود که حتی در قدیم هم در مبلمان های مختلف مورد استفاده قرار می گرفت. اسفنج ها نرمی بیشتری نسبت به فوم های سرد دارند؛ اما تفاوت اصلی که برای اسفنج وجود دارد این است که اسفنج ها دارای تنوع زیادی نیستند.

اسفنج در وزن ها و چگالی مختلفی به تولید می رسد. طبیعی است که هر چقدر چگالی یک اسفنج افزایش پیدا کند، میزان تراکم بافت ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. افزایش چگالی بافت اسفنج باعث افزایش استحکام اسفنج خواهد شد. پس اگر می خواهید یک اسفنج مناسب برای استفاده در مبلمان خریداری کنید، باید به دنبال اسفنج های سنگین و با چگالی بالا باشید.

با توجه به اینکه اسفنج ها دارای ترکیبات متنوعی نمی باشند، می توان فقط با در نظر داشتن چگالی اسفنج، یک پوشش بسیار مناسب برای مبلمان خریداری کرد. از طرفی اسفنج ها کمتر با مشکل بی کیفیت بودن مواجه هستند.

فوم سرد یا اسفنج برای مبلمان مناسب است فوم سرد یا اسفنج برای مبلمان مناسب می باشد؟
فوم سرد یا اسفنج برای مبلمان مناسب است

نتیجه گیری؛ خرید فوم سرد یا اسفنج برای مبلمان؟

در این مقاله سعی کردیم فوم سرد یا اسفنج برای مبلمان را توضیح دهیم. تا اگر به فکر خرید مبلمان و یا سفارش هستید. بتوانید بهترین مواد را برای نشیمن مبل انتخاب کنید.

اما شاید حتی بعد از خواندن مطالب ذکر شده، به این نتیجه نرسیده باشید. که فوم سرد یا اسفنج برای مبلمان مناسب هستند یا خیر؟ به طور کلی هر دو موارد برای ساخت مبلمان بسیار مناسب هستند. فرقی نمی کند که شما قصد خرید مبل راحتی را دارید یا مبل سلطنتی! به هر حال هم فوم سرد و هم اسفنج برای نشیمن این مبل ها مناسب هستند.

اسفنج معمولا دارای خاصیت انعطاف پذیری بیشتری نسبت به فوم سرد می باشد و البته اگر چگالی اسفنج بالاتر باشد، کیفیت اسفنج نیز بالاتر خواهد رفت. اگر می خواهید برای نشیمن مبل خود اسفنج انتخاب کنید، توصیه می کنیم که به دنبال اسفنج های با چگالی بالا و سنگین تر باشید.

فوم سرد از جنبه های مختلفی برای ساخت مبلمان بسیار مناسب تر می باشد و دوام بالاتری نسبت به اسفنج دارد. این فوم ها در انواع مختلفی تولید میشود و باید در خرید با کیفیت ترین آن ها، توجه بسیار زیادی داشته باشید و فقط از فروشگاه های معتبر، فوم سرد خریداری کنید.

بنابراین، خرید فوم سرد یا اسفنج برای مبلمان بستگی به نظر و سلیقه شما دارد. ولی امروزه بیشتر مبل ها با فوم سرد ساخته .و کمتر مبلی را می توان یافت. که با اسفنج تولید شود.

 

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *