یکی از کارهایی است که باید به صورت اصولی و با رعایت برخی نکات طراحی دکوراسیون انجام گیرد. اما متأسفانه اکثر مردم از اصول انتخاب مبل منزل آگاهی ندارند.

بدون شک هر شخصی دوست دارد خانه‌ای شیک و بسیار جذاب داشته باشد. از این رو بسیاری از افراد گمان می‌کنند که خریدن لوازم گران و بزرگ، منزل آن‌ها را شیک و باکلاس نشان می‌دهد. در حالی که چنین نیست. هر وسیله‌ای باید مطابق با متراژ خانه و به صورت اصولی خریداری شود. یکی از لوازمی که در جذابیت خانه تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد، انتخاب مبل بر اساس متراژ منزل است. سبک و اندازه‌ مبلمان در نما دهی و بزرگ‌تر نشان دادن خانه بسیار مؤثر است.

انتخاب کردن مبلمان بر اساس متراژ منزل نحوه انتخاب مبل کلاسیک بر اساس متراژ منزل
انتخاب کردن مبلمان بر اساس متراژ منزل

مثلاً در خانه‌هایی با متراژ کم نمی‌توان از مبل‌های بزرگ استفاده کرد، زیرا محیط منزل را کوچک‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهد. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم مطالبی مفید درباره‌ اصول انتخاب مبلمان منزل به ویژه انتخاب مبل کلاسیک برای شما عزیزان ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا با انتخاب مبل بر اساس متراژ منزل، خانه‌ای شیک و جذاب داشته باشید.

معرفی انواع مبلمان

چیدمان خوب با انتخاب بهتر مبلمان 1 نحوه انتخاب مبل کلاسیک بر اساس متراژ منزل

قبل از آن که با اصول انتخاب مبلمان منزل آشنا شوید، لازم است درباره‌ انواع سبک تولید مبل اطلاعات کافی داشته باشید. مبلمان بر خلاف دیدگاه اکثر مردم فقط در ۳ سبک تولید می شود.

1- سبک مدرن

2- سبک کلاسیک

3- سبک سلطنتی

اما به علت تم‌های رنگی متفاوت و برخی ایده‌پردازی‌ها در ساخت، مردم بر این باورند که چندین هزار سبک مبلمان وجود دارد. از این رو هر کدام از این سبک‌ها در تم‌ها و طرح‌های مختلفی یافت می‌شوند.

به عنوان مثال در انتخاب مبل کلاسیک انواع طرح‌های مختلف مانند: مصری، فرانسوی، لهستانی، راحتی و … وجود دارد. مبلمان مدرن نیز به دلیل مدرنیته شدن زندگی‌های امروزی جایگاه ویژه‌ای در اکثر خانه‌ها پیدا کرده است. این سبک در کل در دو دسته‌ مبلمان مدرن راحتی و کلاسیک قرار می‌گیرند. سبک سلطنتی یا استیل نیز که اکثراً آن‌ها را با کلاسیک اشتباه می‌گیرند، از گران‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شود. به این سبک مبلمان رسمی هم گفته می‌شود. تفاوت استیل و کلاسیک نیز در میزان منبت کاری چوب، مقدار چوب به کار برده شده و قیمت آن است. در مبل استیل همه‌ موارد ذکر شده بسیار بیشتر از کلاسیک است.

اصول انتخاب مبلمان منزل

نحوه انتخاب مبلمان منزل 1 نحوه انتخاب مبل کلاسیک بر اساس متراژ منزل

در انتخاب مبلمان مناسب نکات ظریف و ساده‌ای باید رعایت شود که متأسفانه کمتر کسی به آن‌ها توجه می‌کند. در حالی که همین نکات ساده در انتخاب یک مبل مناسب و ایجاد فضایی زیبا برای خانه‌ها تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

نکته اول :

توجه به راحتی و کاربردی بودن مبلمان در منزل است. مثلاً اگر به دنبال یک مبل راحت برای تماشای تلویزیون هستید، بهترین کار انتخاب مبل‌های راحتی و فاقد دسته‌های چوبی است. اگر فضای خانه‌ شما کوچک است، می‌توانید به صورت ترکیبی از دو نوع سبک استفاده کنید. مثلاً انتخاب مبل کلاسیک از نوع راحتی در فضاهای کوچک علاوه بر کاربردی بودن، فضای شیک را نیز ایجاد خواهد کرد.

نکته دوم :

توجه به رنگ مبلمان است. رنگ مبل باید با فرش و پرده‌های خانه هماهنگ باشد. از طرفی رنگ‌ها در بزرگ و کوچک نشان دادن فضا مؤثرند. مثلاً برای متراژهای پایین، رنگ‌های روشن مناسب‌تر هستند. زیرا فضای داخلی را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

توجه به شکل، طرح و اندازه نیز نکته‌ مهم دیگر در خرید و انتخاب مبل است. اندازه و طرح مبلمان باید متناسب با فضای خانه باشد. از این رو خریدن مبلمانی که محیط خانه را تنگ می‌کند، کار اشتباهی است. به همین دلیل قبل از انتخاب مبل باید فضای داخلی خانه اندازه‌گیری شود. فاکتور مهم دیگر تناسب سبک مبلمان با سبک منزل است. مثلاً اگر فضای داخلی خانه‌ای سلطنتی است، باید از مبلمان استیل در آن استفاده شود. با توجه به نکات گفته شده، تولیدی مبل ویستا برای هر سلیقه و سبکی طرح‌های مختلفی از مبلمان را ارائه داده است.

اصول انتخاب مبلمان مناسب برای منزل نحوه انتخاب مبل کلاسیک بر اساس متراژ منزل
اصول انتخاب مبلمان مناسب برای منزل

انتخاب مبل کلاسیک بر اساس متراژ خانه

همان‌طور که گفتیم انتخاب مبلمان کلاسیک بر اساس متراژ منزل یکی از موضوعات با اهمیت در طراحی دکوراسیون است. رعایت نکاتی مانند: میزان فضای موجود، لوازم خانه و توجه به نیازهای افراد باعث می‌شود که دکوراسیون منحصر به فرد و کاملاً کاربردی ایجاد شود. اما در حالت کلی انتخاب مبل کلاسیک برای هر متراژی می‌تواند فضایی زیبا، شیک و جذاب ایجاد کند. این سبک به همان اندازه که در خانه‌ها می‌تواند بدرخشد، در یک گالری یا موزه نیز می‌تواند جذابیت و شیک بودن خود را نشان دهد.

بهترین انتخاب برای منزل نحوه انتخاب مبل کلاسیک بر اساس متراژ منزل
بهترین انتخاب برای منزل

مبل کلاسیک را می‌توان به راحتی با یک آباژور، آینه، ساعت و نیمکت کلاسیک ست کرد. و ترکیبی خارق‌العاده از آن‌ها به نمایش گذاشت. این سبک به دلیل ظاهر مجللی که دارد، بیشتر برای پذیرایی از مهمان‌ها و در سالن‌های پذیرایی به کار برده می‌شود. با این حال اگر متراژ خانه‌ شما کم است، می‌توانید به جای استفاده از ست کامل این سبک از نیم ست‌های آن استفاده کنید. به این صورت که از یک کاناپه دو یا ۳ نفره به همراه بالشتک‌هایی که مشابه پاف جلو مبلی بدون پایه هستند، برای جلوی تلویزیون استفاده کنید. راه‌حل دیگر استفاده از یک کاناپه‌ دو نفره به همراه دو مبل تک نفره است. این مدل چیدمان کمک می‌کند تا فضای کوچک، بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان داده شود.

در تولیدی مبل ویستا سبک‌ها، طرح‌ها و اندازه‌های مختلف برای متراژهای متفاوت به نمایش گذاشته شده است. مشتریان عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت مبل ویستا به آدرس moblevista.com مطابق با سلیقه و سبک منزل مبل مورد نظرشان را سفارش دهند.

instagram vista 1024x328 نحوه انتخاب مبل کلاسیک بر اساس متراژ منزل
مبل ویستا را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *